تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای امروز تلاش قیمت نفت خام سبک آمریکا در رسیدن به قله ۱۰۴٫۵۰ تا ۱۰۴٫۹۹ دلار/بشکه می باشد و تقریبا همه اندیکاتورهای نمودار تحلیل تکنیکال نفت خام، قیمت را در ناحیه بیش‌خرید و اشباع نشان می دهند.

بررسی نمودار ۱ ساعته قیمت نفت خام فعلا قیمت را در حال تشکیل یک باند سقف قیمتی نشان می دهد و بدین ترتیب ورود به خرید نفت باید با تامل فراوان انجام شود و تنها به شرط شکست قدرتمند سطح ۱۰۴٫۹۹ می توان از افزایش قیمت به سوی سطح ۱۰۶ مطمئن شد.

این منطقه مقاومت همانطور که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید بر روی بالاترین سطح روز ۱۶ آوریل و خط مقاومت رسم شده از الگوی گوه می باشد.

هر چند این الگو نشانگر قدرت موج افزایشی می باشد که پس از حرکت صعودی بوجود می آید اما احتمال شکست سطح مقاومت ۱۰۴٫۵۰ تا حدودی بعید به نظر می رسد زیرا در نمودار ۱ ساعته اندیکاتور RSI واگرایی قیمت را نشان میدهد که سیگنال توقف روند افزایشی را صادر کرده است.

در حرکت صعودی تنها چنانچه سطح مقاومت ۱۰۴٫۹۹ با قدرت شکسته شود ادامه این حرکت، می تواند راه را برای صعود تا نرخ ۱۰۶ هموار کند.

در غیر این صورت چنانچه قیمت به زیر سطح ۱۰۳٫۵۲ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از کاهش ۱۰۴٫۹۹ به ۹۸٫۷۴ – پایین ترین سطح روز ۱مه) برسد موجب برگشت روند کاهشی قیمت نفت خام سبک آمریکا به سوی سطح ۱۰۲٫۶۰ دلار/بشکه می شود که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای نفت برنت دریای شمال امروز به مناسبت تعطیلات لندن، نوسانات خاصی نخواهیم داشت و همچنان تحلیل روز گذشته معتبر است  که روز جمعه بدان اشاره کردیم.

از نمودار قیمت نفت برنت دریای شمال می توان پیش بینی کرد که امروز قیمت آن در همان سطح ۱۱۱٫۰۴ (بالاترین سطح روز پنجشنبه) به پیک و سقف قیمتی رسیده است و ممکن است در معاملات امروز تا اطراف سطح ۱۰۹٫۹۳ پایین بیاید.

همانطور که روز جمعه گفتیم در نمودار زیر به وضوح مشخص است که موج افزایشی C که از سطح ۱۰۶٫۹۷ (پایین ترین سطح روز ۶ مه) شکل گرفته قیمت را تا این حد بالا کشانده است.

براساس اندازه گیری طول موج A که در واقع سطح ۱۰۶٫۸۵ (پایین ترین سطح روز ۱ مه) نقطه شروع افزایش این موج بوده، بررسی سطوح فیبوناچی نشان می دهد که موج C تقریبا به اندازه ی دوبرابر طول موج قبلی یعنی موج A حرکت داشته است.

چنین نسبتی بیانگر کف دو قلو ساخته شده بین روز ۱ مه و ۶ مه می باشد که این الگو به هدف ۱۱۱٫۲۵ (خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی) اشاره دارد.

لازم به ذکر است که در صورت توانایی قیمت نفت برنت برای تثبیت در پایین سطح حمایت ۱۰۹٫۹۳ این نقطه فرصتی برای فروشندگان خواهد بود تا بار دیگر وارد معامله با هدف ۱۰۹٫۶۲ دلار/بشکه شوند که این هدف بر روی خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی واقع شده است. در هر صورت فعلا معاملات بازار بدلیل تعطیلی بازار لندن با حجم کم در روندی خنثی اما با شیب ملایم کاهشی ادامه دارد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت