تحلیل قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) در هفته جاری 

برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) که ارزش این ارز را در برابر سبدی از شش ارز معتبر می سنجد، پیش بینی می کنیم که این هفته با سطح مقاومت ۸۰٫۴۴ مواجه شود که در صورت شکست این سطح راه برای صعود بیشتر به سطح ۸۰٫۸۰۲ هموار خواهد شد.

این سطح مقاومت همانطور که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از کاهش ۸۱٫۳۸۸ (بالاترین سطح روز ۲۱ ژانویه) به ۷۸٫۹۰۶ (پایین ترین سطح روز ۸ مه) تشکیل شده است که موقتا از افزایش بیشتر قیمت به سوی سطح ۸۰٫۸۰۲ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) جلوگیری کرده است.

با توجه به آنکه سطح مقاومت قبلی در نرخ ۸۰٫۱۴۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) تنها منجر به برگشت و اصلاح ضعیف قیمت گردید انتظار داریم که این موج افزایشی بتواند قیمت را به بالای سطح مقاومت ۸۰٫۴۴ برساند.

افزایش اخیر ایندکس جهانی دلار آمریکا نشان دهنده واکنش بازار به سقوط شدید یورو به پایین ترین سطح ۳ ماهه گذشته بوده است که در هفته های اخیر نشانه های دقیق آن کاملا مشهود بوده است.

گمانه زنی ها از کاهش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا (ECB) در جلسه هفته آینده و توجهات بازار به انتخابات برای برگزیدن نمایندگان پارلمان اروپا که میزان مشارکت مردم در آن به گونه ای است که گویا این رقابت ها ارزش  و اعتبار چندانی برای ساکنان قاره سبز ندارد، همچنان یکی از عوامل اصلی در نوسانات کاهشی یورو است.

برای این هفته انتظار داریم چنانچه ایندکس جهانی دلار آمریکا به بالای سطح مقاومت ۸۰٫۴۴ برسد موجب کاهش زوج ارز یورو – دلار به زیر سطح ۱٫۳۶۰۰ شود که می تواند در آینده نزدیک هدفهای ۱٫۳۵۸۵ ، ۱٫۳۵۶۲ و ۱٫۳۵۵۲ و حتی ۱٫۳۴۷۶ (پایین ترین سطح سال ۲۰۱۴) را نمایان سازد.

نمودار روند تغییرات روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار