تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

با شکل گیری حرکت صعودی بازارهای سهام، انتظار داریم اونس طلا طرفداران کمی را مجذوب خود کند و بی تردید هم اکنون بازار در انتظار شکست سطح حمایت ۱۲۸۳ (پایین ترین سطح روز ۲۱ مه) است و خود را برای واکنش احتمالاً شدید نسبت به آن آماده ساخته است.

این انتظار از آنجایی صورت می گیرد که از اوایل ماه مه تا کنون قیمت در درون الگوی گوه (Wedge) در نوسان بوده است و انتظار می رود امروز یا فردا فرصتهایی برای ورود به پوزیشن فروش در پایین سطح ۱۲۸۳ ایجاد شود که در این صورت هدف بعدی کاهش بیشتر تا سطح ۱۲۷۷ و پس از آن نرخهای ۱۲۶۸ و ۱۲۶۰ خواهد بود.

چنانچه امروز یا فردا سطح ۱۲۸۳ با قدرت شکسته شود، برای حفظ سود فعلی می توان دستور توقف حد استاپ را در بالای سطح ۱۳۰۳ گذاشت و انتظار کاهش بیشتر بود.

همانطور که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید قیمت هم اکنون در حوالی خط روند پایینی الگوی گوه با حمایت ۱۲۸۳ درگیر است که به خوبی در آن نفوذ کرده و به احتمال زیاد آن را نیز پشت سر خواهد گذاشت.

لازم به ذکر است از نظر تحلیل تکنیکال و بررسی شمارش امواج الیوت، با توجه به قرار گرفتن قیمت در موج کاهشی (c) جو کنونی بازار، شکست سطح ۱۲۸۳ را کاملاً احساس می کند.

از نظر تحلیل فاندامنتال نیز امروز دو خبر در ایالات متحده منتشر می شود و بازار نیز به حرکت تکنیکی خود ادامه دهد و همچنان با پتانسیل بالا، در انتظار اعلام این اخبار باقی مانده است.

به باور ما اخبار متعددی که امروز منتشر خواهد شد، می تواند پتانسیل لازم برای حرکت و خروج از روند خنثی را برای اونس طلا فراهم آورد. در این میان، بی شک، اخبار آمریکا توجه خاص بازار را به خود جلب خواهد کرد.

در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران پیش بینی می شود میزان سفارش کالاهای بادوام آمریکا (به استثنای حمل و نقل)، از ۲٫۴%+ پیشین به ۰٫۲%+ تغییر یابد.

ضریب اطمینان مصرف کنندگان نیز در ساعت ۱۸:۳۰ از رقم قبلی ۸۲٫۳ به ۸۳٫۲ افزایش یابد و چنانچه این آمار بالاتر از حد پیش بینی ها باشد، موجب ورود فروشندگان طلا به بازارها می گردد. شکست سطح ۱۲۸۳ زمینه ساز سقوط تا حدود سطح ۱۲۶۰ می شود و خریداران نیز تنها از نرخهای بالای مقاومت ۱۳۰۳ وارد بازار می شوند. از این رو به انتظار می مانیم تا قیمت از این الگو خارج شود تا سیگنال صادر شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا