تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می فرماید قدرت صعود قیمت نفت خام سبک آمریکا چندان زیاده نبوده که بتواند قیمت را در بالای ناحیه مقاومتی ۱۰۴٫۵۰ تا ۱۰۴٫۹۹ تثبیت کند و چون این منطقه خود یک مقاومت داینامیک است احتمال اینکه در نزدیکی این منطقه سقف قیمت ساخته شود و نفت خام به نرخهای پایین برگردد بسیار زیاد است.

در نمودار پایین این منطقه مقاومتی بر روی بالاترین سطح روز ۱۶ آوریل در نرخ ۱۰۴٫۹۹ و خط مقاومت رسم شده از الگوی گوه می باشد. همچنین واگرایی کاهشی ایجاد شده در اندیکاتور ۱ ساعته RSI خود بیانگر عدم قدرت و توانایی قیمت در عبور از این ناحیه مقاومتی محسوب می شود.

محتمل ترین سناریوی موجود از نظر تحلیل تکنیکی آن است که قیمت نفت در نزدیکی این منطقه مقاومت ۱۰۴٫۵۰ تا ۱۰۴٫۹۹ یک سقف و پیک قیمت تشکیل دهد و پس از آن شاهد شروع یک حرکت اصلاحی و نزولی بزرگ به سوی ۱۰۰ در طی روزهای آتی باشیم که این سطح بر روی خط روند پایینی الگوی گوه ایجاد شده است.

برای امروز چنانچه قیمت به سوی سطح ۱۰۳٫۵۰ برسد سیگنال فروش صادر خواهد کرد و این در حالی است که خریداران تنها در صورت تثبیت ۲ ساعته قیمت در بالای سطح مقاومت ۱۰۵٫۰۰ با هدف ۱۰۶٫۰۰ وارد بازار خواهند شد.

بنابراین از آنجایی منطقه ۱۰۴٫۵۰ تا ۱۰۴٫۹۹ دلار/بشکه می تواند در مسیر حرکت صعودی، مانع بسیار جدی و محکم باشد احتمال برگشت و اصلاح بزرگ قیمت از حوالی این منطقه به نرخهای پایین وجود دارد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز نفت برنت دریای شمال با سطح مقاومت ۱۱۰٫۹۹ دلار/بشکه مواجه است و به سوی سطح ۱۰۹٫۴۱ اصلاح خواهد کرد. این سطح مقاومت در نمودار پایین بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C قرار گرفته است که این موج از نقطه ۱۰۶٫۹۷ (پایین ترین سطح روز ۶ مه) شروع شده است.

این سطح رزیستنس با مقاومت دیگری بر روی نرخ ۱۱۰٫۴۰ که با خط روند نزولی از بالاترین سطح روز ۲۸ اوت ۲۰۱۳ رسم شده این منطقه را به مقاومت محکم و جدی تبدیل کرده است.

این دو سطح مقاومت با هم احتمال گسترش موج افزایشی C را بسیار کمرنگ کرده اند و برای امروز این احتمال قویاّ وجود دارد که قیمت نفت برنت به سوی سطح ۱۰۹٫۴۱ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) برگردد.

در حرکت صعودی، تنها به شرط شکست سطح مقاومت ۱۱۰٫۹۹ و تثبیت ۲ ساعته قیمت در بالای این سطح موجب افزایش به سوی سطح ۱۱۱٫۹۷ دلار/بشکه می شود که این سطح در نمودار پایین بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی واقع شده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت