تحلیل ویژه چشم انداز قیمت جهانی اونس طلا در ۲ الی ۴ هفته آینده 

برای قیمت جهانی اونس طلا بررسی موقعیت های تکنیکی و بنیادی در طی ۲ الی ۴ هفته آینده، سیگنال کاهش قیمت تا محدوده ۱۲۱۶ الی ۱۱۸۹ دلار صادر کرده است که این هدف را بررسی الگوی گوه ، امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

البته این سیگنال نزولی تا زمانیکه قیمت در پایین منطقه مقاومت ۱۳۰۵ و ۱۳۰۹ قرار دارد معتبر است و چنانچه در این مدت به هر دلیلی به بالای محدوده ۱۳۰۵ و ۱۳۰۹ برسد نقض می شود و آن وقت می بایست در سناریوی کاهشی تجدید نظر صورت گیرد.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که قیمت جهانی اونس طلا پس از اینکه در روز ۲۸ ژوئن ۲۰۱۳ سطح ۱۱۸۰٫۷۱ را لمس کرد در درون یک الگوی گوه در نوسان بوده است. در نمودار زیر مشاهده می فرمائید که دو خطوط روند از الگوی فوق باند قیمتی را نشان میدهند که این دو باند قیمتی در حال باریک شدن می باشند.

در نمودار زیر همچنین با نگاهی دقیق تر متوجه می شویم که قیمت پس از لمس سطح ۱۳۹۱٫۷۶ (بالاترین سطح روز ۱۷ مارس) به سوی خط روند پایینی این الگو در حال ریزش است که این خط روند در ضلع پایینی الگو محدوده ۱۲۱۶ الی ۱۱۸۹ را نشانه گرفته است .

این سطوح به ترتیب بر روی خط فیبوناچی  ۱۰۰ درصدی و ۱۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی (c) می باشند که این موج از نقطه ۱۳۳۰٫۹۰ (بالاترین سطح روز ۱۴ آوریل) شروع شده است. این موج دارای ساختاری بسیار پیچیده و متشکل از سه موج در قالب موجهای a , b , c می باشد.

به اعتقاد ما در نمودار زیر موج b و همچنین بخشی از موج c از روز ۲۴ آوریل به بعد یک الگوی مثلث نزولی را شکل داده اند که این الگو به وضوح در نمودار پایین قابل تشخیص می باشد.

این موج از آنجایی که امروز قیمت توانست کف این الگو را در زیر سطح ۱۲۷۹ سوراخ کند، تقریبا کامل شده است و به محض بسته شدن کندل روزانه در زیر سطح حمایت بعدی یعنی سطح ۱۲۷۳ – خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج نزولی (c) – این الگوی نزولی تا سطوح ۱۲۱۶ و ۱۱۸۹ تایید بیشتری خواهد یافت.

بنابراین باید توجه داشت که از نظر تحلیل تکنیکال و بررسی شمارش موجهای الیوت، دو موج c و (c) از شدت و نوسانات کاهشی بسیار زیادی برخوردارند و بعد از شکل گیری الگوی مثلث این موضوع می تواند در طی ۲ الی ۴ هفته آینده قیمت جهانی اونس طلا را تا محدوده ۱۲۱۶ الی ۱۱۸۹ دلار پایین بکشاند که این اهداف در نمودار زیر مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا