تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

چند هفته گذشته که در همین ستون صحبت از سقوط اونس طلا در موج نزولی (c) می کردیم و نرخهای بالای سطح ۱۳۰۰ را سقف قیمت می دانستیم بسیاری آن را یک دید اغراق گرایانه می دانستند اما گذشت زمان اثبات کرد که اینگونه نیست.

روز گذشته همانطور که پیش بینی کرده بودیم پس از اعلام پرقدرت شاخص سفارشات کالاهای بادوام آمریکا و سرانجام شکست سطح حمایت ۱۲۸۳ قیمت آن تا حدود ۱۲۶۰ نزول کرد.

محرک و یا چاشنی اولیه این حرکت مسلما سفارش فروش معامله گران حرفه ای بازار در پایین سطح ۱۲۸۳ بود که دیروز مفصل بدان اشاره کردیم و نتایج بسیاری می توان ازین موج نزولی گرفت.

نگاهی به چارتهای بازار جهانی اونس طلا نیز موئد این مطلب است و معامله گرانی که از دیروز پس از شکست سطح ۱۲۸۳ اونس طلا را فروخته اند هم اکنون در سود قابل توجهی هستند.

امروز شاخص اقتصادی مهمی از آمریکا نداریم و حرکت کاهشی دیروز به شدت مورد توجه معامله گران اونس طلا قرار خواهد گرفت که هم اکنون قیمت را به نرخهای پایین ۳٫۵ ماهه گذشته پایین آورده است.

هر چند که در تایم فریم های پایین وارد منطقه اشباع فروش شده ایم اما اصول تکنیکی بازار به ما می گوید تا زمانی که نشانه آشکار از بازگشت قیمت ندیده ایم همچنان توصیه معاملاتی ما برای اونس طلا فروش است.

در هر حال اونس طلا همچنان تحت فشار است و امروز صبح عمدتا بدلیل کمبود خرید فیزیکی چینی ها تا سطح ۱۲۶۰ ضعیف شد و تنها خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی که بر روی نرخ ۱۲۶۰ قرار دارد و رشد ذخایر صندوق طلای اسپایدر (SPDR)، فعلا به کمک آن آمده است .

البته به باور ما این سطح حمایت ۱۲۶۰ نمی تواند جهت ماندگاری در بازار ایجاد کند و تنها موجب امواج اصلاحی مقطعی می شود و امتداد بیشتر حرکت نزولی در موج نزولی (c)، می تواند موجب سقوط بیشتر قیمت تا سطح ۱۲۴۳ گردد و در طی هفته های آتی زمینه سقوط بیشتر تا سطح ۱۲۱۶ و احتمالاً نرخ ۱۱۸۹ را فراهم نماید.

برای امروز قیمت در پایین سطوح مقاومت کلیدی ۱۲۶۸ و ۱۲۷۳ قرار خواهد گرفت و بدین دلیل حرکت قیمت کاملاً نزولی است و در حرکت کاهشی، معامله گران برای فروش اونس طلا از زیر سطح حمایت ۱۲۶۰ با هدف اولیه ۱۲۴۳ وارد عمل خواهند شد که در نمودار زیر این سطح بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا