تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که امروز اگر قیمت به همین صورت در پایین سطح مقاومت ۱۰۴٫۵۰ دلار/بشکه تثبیت شود بتواند سطح حمایت ۱۰۳٫۱۴ را لمس کند و اگر این سطح نیز شکسته شود زمینه برای سقوط بیشتر به حدود سطح ۱۰۲٫۳۰ فراهم می سازد.

این در حالی است که بسته شدن قیمت در بالای سطح مقاومت ۱۰۴٫۵۰، می تواند نشانه ای از استمرار حرکت افزایشی قیمت نفت خام سبک آمریکا به سوی سطح ۱۰۶ باشد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است سطح حمایت نیز بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از افزایش ۹۸٫۷۴ (پایین ترین سطح روز ۱ مه) به ۱۰۴٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۷ مه) قرار گرفته است.

واگرایی منفی کاهشی در اندیکاتور RSI و سقوط کم عمق قیمت از سطح ۱۰۴٫۵۰ خود برگشت قیمت را ممکن می سازد که خود این نشان دهنده پیشرفت روند نزولی قیمت می باشد.

این روند نزولی حتی ممکن است تا حدود سطح ۱۰۰٫۱۰ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) امتداد بیشتری داشته باشد که این هدف بر روی ضلع پایینی خط روند الگوی گوه می باشد که دیروز بدان اشاره کردیم.

این در حالی است که چنانچه امروز به هر دلیلی سطح مقاومت ۱۰۴٫۵۰ شکسته شود و یک کندل ۲ ساعته بالای آن بسته شود، اقدام به ورود به پوزیشن خرید کرده و به انتظار صعود تا نرخهای ۱۰۵ و ۱۰۶ دلار/بشکه خواهیم بود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال همانطور که در نمودار زیر می بینید قیمت نتوانسته که از سطح مقاومت قوی و مستحکم ۱۱۰٫۹۹ دلار/بشکه عبور کند و برای امروز احتمال لمس سطح حمایت ۱۰۹٫۴۱ وجود دارد.

در نمودار زیر مشخص است که این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C می باشد که این موج از نقطه ۱۰۶٫۹۷ (پایین ترین سطح روز ۶ مه) شروع شده است.

این سطح مقاومت با خط روند مقاومت دیگری که از بالاترین سطح روز ۲۸ اوت سال ۲۰۱۳ رسم شده حوالی این منطقه ۱۱۰٫۹۹ را تبدیل به رزیستنس و مقاومت جدی کرده است. از این رو به باور ما سطح نزدیکی ۱۱۰٫۹۹ می تواند در مسیر حرکت صعودی، مانع بسیار جدی و محکم باشد.

با توجه به اینکه حرکت افزایشی اخیر قیمت از سطح ۱۰۶٫۸۵ (پایین ترین سطح روز ۱ مه) رو به پایان است، احتمال این وجود دارد که امروز قیمت نفت برنت بتواند سطح حمایت ۱۰۹٫۴۱ را بشکند و با کاهش به سوی سطح ۱۰۸٫۴۳ مواجه شود که سطح ۱۰۹٫۴۱ بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و سطح ۱۰۸٫۴۳ بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی قرار گرفته اند.

در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح ۱۱۰٫۹۹ موجب صعود بیشتر قیمت به سوی سطح ۱۱۱٫۹۷ دلار/بشکه (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می گردد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت