تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار ارزهای عمده 

EurUsd : فشارهای نزولی موجب سقوط قیمت به زیر سطح ۱٫۲۹۰۰ شده است. به باور ما اکنون قیمت به سطوح مناسبی نزدیک می شود که بار دیگر حرکت کاهشی جدیدی را آغاز کند و از این جهت، می توان در سطوح زیر ۱٫۲۸۷۰ اقدام به پوزیشن فروش کرد. البته باید توجه داشت که فعلا برخی از سفارشات خرید در محدوده نزدیکی ۱٫۲۹۰۰ الی ۱٫۲۸۸۰ قرار دارد که باید کمی مراقب بود و برای بسته شدن این سفارشهای خرید و جایگزین شدن سفارشهای فروش می بایست قیمت حتما به زیر سطح ۱٫۲۸۷۰ کاهش یابد تا موجب کاهش یورو به سوی ۱٫۲۷۹۶ ( پایین ترین سطح هفته گذشته) گردد.

امروز هم از نوع چیدمان سفارشهای فروش می توان متوجه شد که از منطقه ۱٫۲۹۴۰ و ۱٫۲۹۵۰ سپس ۱٫۲۹۶۰ سفارشات فروش سنگینی چیده شده است و حتی در محدوده نزدیکی ۱٫۲۹۹۰ الی ۱٫۳۰۰۰ سفارش های فروش دیده می شود. با این حال برای امروز پیشنهاد می کنیم در منطقه نزدیک به سطح ۱٫۲۸۸۰ نسبت به تسویه فروش اقدام نماید و بعد از آن می بایست منتظر واکنش یورو به این سطح بود.

در صورت شکست شدن سطوح ۱٫۲۸۷۵ و ۱٫۲۸۷۰ می توان نتیجه گرفت که خط میانگین متحرک ۱۰ روزه (خط نارنجی رنگ در نمودار پایین ) کاملا شکسته خواهد شد و بار دیگر تمرکز را به سقوط قیمت یورو معطوف خواهیم کرد در غیر این صورت این منطقه ( یعنی محدوده ۱٫۲۹۰۰ تا ۱٫۲۸۸۰) می تواند به عنوان تسویه معاملات فروش یورو و محدوده حمایت قیمت عمل کند. بنابراین اگر حرکت کاهشی قادر به تثبیت قیمت یورو در پایین سطح ۱٫۲۸۷۰ باشد، تحت فشارهای نزولی قرار خواهد گرفت . در غیر این صورت فعلا در محدوده خنثی بین ۱٫۲۸۸۰ و ۱٫۳۰۰۰ قرار دارد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy : برای امروز بیشتر سفارش های فروش روی منطقه ۱۰۲٫۲۰ و ۱۰۲٫۶۰ سپس در منطقه ۱۰۲٫۷۰ الی ۱۰۳٫۰۰ قرار دارند که احتمال افت قیمت از این محدوده وجود دارد. فعلا در منطقه نزدیکی همان سطح حمایت ۱۰۰٫۸۰ کمی از سفارشهای خرید انجام شده منتها خبرهایی که می رسد نشان می دهد که ظاهرا سفارشهای فروش امروز کمی عقب نشینی کرده اند و به حوالی ۱۰۲٫۲۰ تا ۱۰۲٫۶۰ منتقل شده اند و حتی در منطقه ۱۰۲٫۷۰ و ۱۰۳٫۰۰ معامله گران حرفه ای دستورات فروش چیده اند.  

از این رو ، حتی رسیدن به منطقه ۱۰۲٫۶۰ و ۱۰۳ فرصتی را برای ورود به پوزیشن های فروش با حد سود ۱۰۱٫۶۰ و ۱۰۱٫۲۰ فراهم خواهد آورد. منطقه حمایت فعلا در محدوده ۱۰۱٫۰۰ تا ۱۰۰٫۸۰ تشکیل شده اند که مانع از کاهش قیمت شده است اما در صورت شکست ۱۰۰٫۸۰ بار دیگر تقاضا برای فروش با هدفهای ۱۰۰٫۵۰ و ۱۰۰٫۰۰ شکل می گیرد.

در زوج EurJpy نیز دقت بفرمایید که برای امروز سفارشهای فروش در دو مرحله قرار دارند. اول در منطقه ۱۳۲٫۰۰ تا ۱۳۲٫۱۰ و سپس حوالی ۱۳۲٫۶۰ که از این حوالی منظور منطقه ۱۳۲٫۶۵ تا ۱۳۲٫۷۰ است. لازم به ذکر است که برای امروز منطقه ۱۳۱٫۰۰ و ۱۳۰٫۸۰ الی ۱۳۰٫۳۰ حمایت و یا کف مهمی محسوب می شود که پیشنهاد می کنیم در نزدیکی این منطقه (۱۳۱٫۰۰ تا ۱۳۰٫۸۰) نسبت به تسویه فروش اقدام شود. در زوج GbpJpy نیز منطقه سفارشات فروش امروز در حدود ناحیه ی ۱۵۴٫۷۰ الی ۱۵۵٫۱۰ قرار دارند و پیشنهاد می کنیم در محدوده نزدیک به منطقه حمایت ۱۵۲٫۵۰ الی ۱۵۲٫۰۰ نسبت به تسویه فروش اقدام شود.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن

 

GbpUsd: در حال حاضر، سطح ۱٫۵۱۲۰ فرصتی مناسب برای ورود به پوزیشن های فروش با هدف ۱٫۵۰۶۴ ( پایین ترین سطح امروز صبح ) و سپس ۱٫۵۰۵۰ محسوب می شود و پایین ترین از آن نیز هدف بعدی بر روی ۱٫۵۰۱۵ ( سطح فیب ۷۶٫۴ درصدی از ۱٫۴۸۳۲ به ۱٫۵۶۰۷) و ضلع پایینی خط بولینگر باند ۲۱ روزه یعنی در منطقه ۱٫۴۹۵۰ قرار گرفته است. هنوز بر این باوریم که با توجه به سفارشات فروش در دو منطقه ۱٫۵۱۱۵ و ۱٫۵۱۳۰ بعدی در منطقه ۱٫۵۱۵۰ و ۱٫۵۱۷۰ الی ۱٫۵۲۰۰ ، پوند قادر به ادامه حرکت کاهشی و رسیدن به منطقه ۱٫۵۰۱۵ از طریق  عبور از سطح ۱٫۵۰۶۴ است . سطوح مقاومت اولیه به ترتیب در ۱٫۵۱۵۶ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه ) و ۱٫۵۱۷۵ ( بالاترین سطح روز ۲۲ مه ) تشکیل شده است. در چارت پایین ملاحظه می شود که قیمت کاملاً در پایین سطح فیب ۶۱٫۸ درصدی تثبیت شده است و شکسته شدن سطح ۱٫۵۰۶۴ راه را برای رسیدن قیمت به سطح ۱٫۵۰۵۰ و ۱٫۵۰۱۵ هموار خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج پوند – دلار آمریکا

پوند

در زوج AudUsd نیز از سفارشهای خرید و فروش امروز می توان متوجه شد که محدوده نزدیکی ۰٫۹۶۰۰ تا ۰٫۹۵۸۰ موقعیت مناسب برای خرید و محدوده ۰٫۹۶۷۰ الی ۰٫۹۷۰۰ موقعیتی خوبی برای ورود به پوزیشن های فروش محسوب می گردد ، آنگاه فروشندگان می توانند از محدوده ۰٫۹۶۷۰ تا ۰٫۹۷۰۰ تا حدی به کاهش قیمت از این منطقه امیدوار باشند و حد سود را در نزدیکی منطقه ۰٫۹۶۰۰ الی ۰٫۹۵۸۰ در نظر بگیرند.

در زوج UsdCad نیز سفارشات خرید امروز در منطقه ۱٫۰۳۳۰ و ۱٫۰۳۱۰ تا ۱٫۰۳۰۰ قرار دارند و سفارشات فروش در حدود ۱٫۰۳۷۰ و ۱٫۰۳۸۰ بعدی در منطقه ۱٫۰۳۹۰ الی ۱٫۰۴۰۰ قرار دارند. در سایر تحولات بازار ارز و در زوج ارز UsdChf سفارشات خرید در منطقه ۰٫۹۶۳۰ و ۰٫۹۶۲۰ با حد سود در منطقه ۰٫۹۷۰۰ الی ۰٫۹۷۲۰ چیده شده اند و توصیه می شود امروز در منطقه بین ۰٫۹۷۰۰ و  ۰٫۹۷۲۰ نسبت به تسویه خرید اقدام شود.