تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

با توجه به شواهد شکل گرفته در نمودار پایین در تایم فریم ۱ ساعته مشخص است که قیمت جهانی اونس طلا با عبور از سطح حمایت مهم ۶۱٫۸ درصدی فیبوناچی در سطح ۱۲۶۰ در حال تثبیت پایین این سطح می باشد.

بر اساس قواعد تکنیکال در صورت عبور قیمت از یک حمایت تا سطح بعدی حمایت پیشروی خواهد کرد که سطح بعدی ۷۶٫۴ درصدی فیبوناچی در قیمت ۱۲۴۳ می باشد و حتی احتمال کاهش قیمت اونس طلا تا سطح ۱۲۱۶ برای دستیابی به هدف های پایین تر، محتمل گردیده است.

همچنان بر این باوریم که روند اصلی نزولی است و از این رو، مترصد برای رسیدن قیمت به سطوح مناسب برای ورود به پوزیشن فروش هستیم. چنانکه در گزارش دیروز نیز اشاره کردیم، این احتمال وجود دارد که با رسیدن قیمت به سطح مقاومت ۱۲۶۸ بار دیگر تقاضا برای فروش شکل گیرد و قیمت از سطح حمایت ۱۲۶۰ عبور کند.

لذا توصیه می شود کماکان احتمال نزول اونس طلا در موج کاهشی (c) همچنان در دستور کار داشته باشید. با در نظر گرفتن صعود شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) به بالاترین سطوح ۲ ماهه گذشته و کاهش تقاضای خرید فیزیکی طلا توسط چینی ها آنگاه فروشندگان می توانند تا حدی به استمرار حرکت کاهشی به ترتیب به سطوح ۱۲۴۳ و حتی ۱۲۱۶ امیدوار باشند.

از این رو، با توجه به فقدان محرّک لازم برای افزایش، هر گونه حرکت اصلاحی فقط فرصتی را برای ورود دوباره به پوزیشن های فروش اونس طلا فراهم خواهد آورد.

امروز، عمده توجه بازار به اعلام مدعیان بیمه بیکاری هفتگی (پیش بینی ۳۲۱ هزار) و  شاخص مقدماتی GDP سه ماهه اول آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران است و پیش بینی می شود که میزان نرخ رشد مقدماتی تولیدات ناخالص داخلی آمریکا بسیار کمتر از رقم دوره قبل (۰٫۱%+) اعلام شود و به میزان ۰٫۶%- کاهش یابد.

وضعیت شاخص رشد اقتصادی آمریکا می تواند جهت تصمیم گیریهای بانک مرکزی آمریکا (FOMC) در خصوص سیاستهای پولی را معیّن کند با این حال با توجه به صعود ایندکس جهانی دلار و رشد بازارهای سهام و برغم اینکه قیمت کاهش یافته اما چینی ها تمایلی برای خرید فیزیکی ندارند و همچنین شکست سطوح حمایت مهم در نمودارها، همچنان انتظار می رود که اونس طلا تحت فشارهای نزولی به ترتیب به سوی هدف های ۱۲۴۳ و ۱۲۱۶ باقی بماند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا