تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

دیروز پس از اعلام ضعیف تولیدات ناخالص داخلی آمریکا (GDP) که در سه ماهه اول سال برای اولین بار در طی سه سال گذشته رشد منفی را تجربه کرد و به میزان ۱٫۰۰%- کاهش یافت و همچنین با توجه به عدم توانایی قیمت اونس طلا برای تثبیت در پایین سطح حمایت ۱۲۵۳ فعلا تا حدود منطقه ۱۲۶۰ برگشته است.

در نمودار پایین مشخص است که این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج نزولی c قرار گرفته است که نقطه آغاز این موج از سطح ۱۳۱۵٫۶۰ (بالاترین سطح روز ۵ مه) بوده است.

به همین خاطر ممکن است ابتدا کمی قیمت موقتا تا حدود سطوح ۱۲۶۲ و ۱۲۶۷ بالا برود و دوباره از این منطقه کاهش یابد و از این رو همچنان روند کلی نزولی است.

از آنجایی که در نمودار اونس طلا “عبور مرگبار” در حال شکل گیری است، همچنان به فروش اونس طلا در نرخهای بالای ۱۲۶۰ و سطح مقاومت مهم ۱۲۶۷ ادامه می دهیم.

باید توجه داشت که سطح مقاومت مستحکم و اصلی قیمت در حوالی منطقه ۱۲۶۰ ، ۱۲۶۲ الی ۱۲۶۷ قرار دارند و از نزدیکی این منطقه احتمال بازگشت و سقوط بیشتر اونس نیز وجود دارد.

در این صورت چنانچه امروز سطح ۱۲۴۹ شکسته شود موجب تایید شکسته شدن سطح حمایت ۱۲۵۳ می شود که زمینه را برای ادامه این حرکت نزولی در موج (c) به ترتیب به سطوح ۱۲۴۳ و ۱۲۲۹ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) فراهم می سازد.

از نظر بررسی تحلیل تکنیکال ، عبور مرگبار (Death Cross) زمانی اتفاق می افتاد که خط میانگین متحرک ۵۰ روزه (خط روند کوتاه مدت) به زیر خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه (خط روند بلند مدت) برسد که نشاندهنده استمرار روند نزولی و شتاب کاهش قیمت همانند سقوط ماه آوریل سال ۲۰۱۳ می باشد.

این مسئله می تواند به سرعت گرفتن روند نزولی آن کمک بیشتری کند و نیز چنانچه طبق پیش بینی های صورت گرفته، قیمت به زیر سطح ۱۲۴۹ برسد باید در انتظار یک سقوط جدی برای اونس طلا به ترتیب به سطوح ۱۲۴۳ و ۱۲۲۹ الی ۱۲۱۶ باشیم که در نمودار زیر مشخص است.

امروز بازار با اخبار کمی همراه است و در بازار ایالات متحده، خبر خاصی منتشر نخواهد شد. تنها امروز اخبار مخارج و مصارف شخصی ، مدیران خرید شیگاگو و آمار بازبینی تمایلات مصرف کنندگان میشیگان اعلام می شوند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا