تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت آن دوباره سطح حمایت ۱۰۲٫۶۷ دلار/بشکه لمس کند و با شکسته شدن آن احتمال فرود بیشتر قیمت تا سطح ۱۰۱٫۵۴ بوجود خواهد آمد.

این سطح حمایت همانگونه که در نمودار پایین مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از افزایش ۹۹٫۷۱ (پایین ترین سطح روز ۹ مه) به ۱۰۴٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۷ مه) تشکیل شده است.

همچنین در نمودار زیر می بینیم که حرکت کاهشی قیمت از سطح ۱۰۴٫۵۰ در قالب سه موج شکل گرفته است که تا کنون فقط دو موج آن کامل شده است و موج سوم یعنی موج c می تواند قیمت را دو مرتبه به سوی نرخهای ۱۰۲٫۶۷ پایین بکشاند.

عجیب آنکه این حرکت کاهشی در جهت خلاف روند افزایشی از سطح ۹۹٫۷۱ به جای روند طولانی تر از سطح ۹۸٫۷۴ (پایین ترین سطح روز ۱ مه) می باشد.

سطح مقاومت قیمت نیز بر روی نرخ ۱۰۴٫۵۰ قرار گرفته است که سطحی بسیار مستحکم محسوب می شود که عبور از آن برای نفت خام دشوار خواهد بود.

در حرکت صعودی تنها در صورت عبور از سطح ۱۰۴٫۵۰، هدف افزایش به سوی سطوح ۱۰۴٫۹۹ و ۱۰۶٫۰۰ خواهد بود. در غیر این صورت می بایست در انتظار بود تا با رسیدن قیمت به سطوح پایین ۱۰۲٫۶۷، اقدام به فروش با هدف ۱۰۱٫۵۴ دلار/بشکه نمود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن همانطور که در نمودار زیر مشخص است پیش بینی می کنیم که امروز سطح حمایت ۱۰۹٫۴۱ دلار/بشکه شکسته شود و تا حدود سطح ۱۰۸٫۴۳ کاهش یابد.

براساس آنچه که دیروز بدان اشاره کردیم سطح حمایت قیمت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C قرار گرفته است که این موج از سطح ۱۰۶٫۹۷ (پایین ترین سطح روز ۶ مه) شروع شده است. این موج سومین موج از چرخه سه موجی قیمت می باشد که از سطح ۱۰۳٫۹۵ (پایین ترین سطح روز ۲ آوریل) آغاز گردیده است.

این چرخه از امواج الیوت با توجه به تکمیل شدن موج C به پایان رسیده است و مجدد تحت فشارهای نزولی قرار خواهد گرفت و برای امروز اولین هدف قیمت در حدود سطح ۱۰۸٫۴۳ خواهد بود که این سطح بر روی نمودار پایین در خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی مشخص گردیده است.

سطح مقاومت قیمت نیز همچنان بر روی نرخ ۱۱۰٫۹۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) قرار دارد که تنها به شرط شکسته شدن این سطح تاییدی در جهت گسترش قیمت در موج C به سوی سطح ۱۱۱٫۹۷ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می شود.

از این رو تا زمانیکه قیمت نفت برنت در پایین سطح ۱۱۰٫۹۹ قرار دارد، با گرفتن پوزیشن خرید موافق نیستیم و با توجه به اینکه قیمت در پایین خط روند نزولی رسم شده تثبیت شده است، باید در انتظار شروع موج حرکت نزولی به ترتیب به سوی سطوح ۱۰۹٫۴۱ و ۱۰۸٫۴۳ دلار/بشکه باشیم که در نمودار زیر مشخص است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت