تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

اونس طلا همچنان در روندی کاهشی به حرکت خود به پایین ترین سطح ۴ ماهه گذشته ادامه می دهد و این امکان وجود دارد که با اعلام شاخص موسسه مدیریت عرضه کارخانه ای آمریکا (ISM)، که امروز صورت خواهد گرفت، این کاهش همچنان قدرتمندانه پیش رود.

کاهش مجدد اونس طلا به نرخهای پایین ۱۲۴۳ همان اتفاقی بود که پیشتر انتظار آن وجود داشت و بدان اشاره کرده بودیم. در حال حاضر، اونس همچنان در سطوح پایین قرار دارد و این احتمال قویاً وجود دارد که حرکت نزولی آن امتداد بیشتری داشته باشد.

همانطور که قبلا در مورد قیمت جهانی اونس طلا خدمتتان عرض کردم هنوز از طرف شاخصهای تحلیل تکنیکال، سیگنالی مبنی بر خرید در دست نیست و همچنان امکان بیشتر شدن شتاب نزول به سوی سطح ۱۲۲۹ وجود دارد.

از این رو، همچنان انتظار می رود که جریان قیمت تحت فشار باقی مانده و به روند نزولی خود ادامه دهد که در صورت شکسته شدن سطح ۱۲۲۹، احتمال سقوط بیشتر اونس طلا تا محدوده ۱۲۱۴ فراهم خواهد آمد.

در نمودار پایین مشخص است که قیمت در موج کاهشی c در حرکت است که توانسته به زیر خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی یعنی ۱۲۵۳ کاهش یابد.

به باور ما این موج در حال کاهش به خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی یعنی تا سطح ۱۲۲۹ می باشد و چنانچه قدرت روند کاهشی بیشتر باشد می تواند تا حدود ۱۲۱۴ سقوط کند که این سطح در نمودار پایین بر روی خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی واقع شده است.

بنابراین همانطور که می دانیم و قبلا نیز مفصل در این مورد صحبت کردیم موج c از شدت و قدرت نوسانات نزولی زیادی برخوردار است و این یکی از ویژگی های این موج در دیدگاه امواج الیوت می باشد و تا زمانیکه به سطح ۱۲۲۹ یا محدوده ۱۲۱۶ و ۱۲۱۴ نرسد فعلا انتظار برگشت و یا حرکات اصلاحی را نداریم و برای امروز سقف قیمت در نزدیکی سطح ۱۲۵۳ ساخته شده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا