تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن به حرکت اصلاحی خود در نزدیکی سطح مقاومت ۱۰۳٫۱۴ دلار/بشکه خاتمه دهد و پس از آن به سوی سطح ۱۰۲٫۳۰ کاهش یابد زیرا روند نزولی قیمت که قبلا از سطح ۱۰۴٫۵۰ (بالاترین سطح ۲۷ مه) آغاز گردیده همچنان پایدار است.

از نظر بررسی تحلیل تکنیکال این روند ممکن است در نهایت روند صعودی قبلی خود از سطح ۹۸٫۷۴ (پایین ترین سطح روز ۱ مه) را به نرخهای پایین تر معکوس کند.

تحلیل و بررسی سطوح فیبوناچی از این روند مشخص کننده قرار گرفتن سطح مقاومت در نرخ ۱۰۳٫۱۴ و حمایت در نرخ ۱۰۲٫۳۰ به ترتیب خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی می باشند.

چنانچه امروز قیمت به زیر سطوح ۱۰۲٫۶۰ و ۱۰۲٫۳۰ برسد منجر به تضعیف بیشتر به سوی سطح ۱۰۱٫۶۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود و این در حالی است که بعد از سطح مقاومت ۱۰۳٫۱۴ مقاومت بعدی در نزدیکی سطح ۱۰۳٫۷۰ تشکیل شده است.

در هر صورت برای امروز فروش نفت خام سبک آمریکا یک سیگنال مطمئن زیر سطح ۱۰۲٫۶۰ یا ۱۰۲٫۳۰ با هدف ۱۰۱٫۶۲ دلار/بشکه می باشد که در نمودار زیر در موج کاهشی c مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن سطح حمایت ۱۰۹٫۴۱ دلار/بشکه را بشکند و پس از آن تا حدود سطح ۱۰۸٫۴۳ پایین آید.

این سطح حمایت در نمودار پایین بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C قرار گرفته است که این موج افزایشی از سطح ۱۰۶٫۹۷ (پایین ترین سطح روز ۶ مه) آغاز شده است.

از نقطه نظر تحلیل تکنیکال ، این موج آخرین موج از چرخه موج بزرگ (D) می باشد که از سطح ۱۰۳٫۹۵ (پایین ترین سطح روز ۲ آوریل) شروع شده است.

به باور ما موج (D) می تواند با یک موج رو به پایین یعنی موج (E) معکوس شود و از آنجایی که قیمت هنوز در درون الگوی گوه در نوسان است و نتوانسته که خود را به بالای خط روند این الگو برساند، می بایست منتظر فرود قیمت نفت برنت باشیم.

بدین ترتیب این موج کاهشی که از سطح ۱۱۱٫۰۴ (بالاترین سطح روز ۲۲ مه) آغاز گردیده ممکن است قیمت را تا سطح ۱۰۴ پایین بیاورد که این سطح محل برخورد قیمت با خط روند پایینی الگوی گوه در نمودار پایین می باشد. بنابراین برای امروز پایین تر از نرخ ۱۰۹٫۴۱ ، انتظار سقوط قیمت نفت برنت تا سطح ۱۰۸٫۴۳ دلار/بشکه وجود دارد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت