تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

برای قیمت جهانی اونس طلا اگرچه روند فعلی نزولی بسیار قوی است و در صورت ادامه، مقصد این روند کاهشی قیمت در محدوده ۱۲۲۹ هدف‌گذاری شده است، اما در کوتاه مدت فعلا قیمت با سطح حمایت ۱۲۴۳ درگیر است.

ممکن است موقتا مدتی در بالای این سطح در نوسان باشد یا مقداری کوتاه به سوی سطح ۱۲۵۰ یا ۱۲۵۳ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج c) برگردد تا مجدد تحت فشارهای نزولی قرار گیرد و بر طبق اطلاعات نمودار پایین، محدوده ۱۲۵۳ تا ۱۲۶۰ برای صعود قیمت اونس طلا، دشوارترین ناحیه قیمت می باشد.

برای امروز این سطح حمایت ۱۲۴۳ فقط باعث مکث موقت روند نزولی قیمت خواهد بود و پس از اصلاح اندک قیمتی در این روند نزولی، شاهد نزول بعدی قیمت به سوی ۱۲۳۲ (پایین سطح ماه ژانویه) و ۱۲۲۹ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) باشیم.

در صورت اصلاح قیمت نیز، مقاومتهای احتمالی در مسیر حرکت اصلاحی، ۱۲۵۳ و ۱۲۶۰ خواهند بود. بدین جهت هرگونه حرکت اصلاحی، فرصتهای مناسبی را برای ورود مجدد فروشندگان فراهم خواهد کرد.

امروز در تقویم اقتصادی آمریکا به غیر از شاخص سفارشات کارخانه ای (پیش بینی ۰٫۶%+ ، رقم دوره قبل ۱٫۱%+) اخبار چندانی دیده نمی شود و بازار عمدتاً به نوسانات تحولات تکنیکی و بازار سهام آمریکا واکنش نشان خواهد داد.

از آنجایی که تمایلات ریسک پذیری در بازار رو به افزایش است و شاخصهای سهام به رکوردهای افزایشی جدیدی رسیده اند، معامله گران را به فروش بیشتر اونس طلا ترغیب خواهد کرد .

از این رو به باور ما همچنان حرکت نزولی قیمت به نفع فروشندگان است اما باید ابتدا به انتظار شروع حرکت اصلاحی کوتاه و موقت به حوالی سطوح مقاومت ۱۲۵۰ و ۱۲۵۳ یا نهایتا ۱۲۶۰ باشیم و در محدوده نزدیکی ۱۲۵۳ تا ۱۲۶۰ فرصتهای جدید دیگری برای ورود به پوزیشن فروش با تارگت ۱۲۲۹ و حتی ۱۲۱۶ و ۱۲۱۴ ایجاد خواهد شد که در نمودار پایین در موج کاهشی c که این موج از سطح ۱۳۱۵٫۶۰ (بالاترین سطح روز ۵ مه) شروع شده به وضوح این اهداف نزولی قیمت را مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا