تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

قیمت نفت خام سبک آمریکا طی معاملات روز گذشته در فاصله قیمتی ۱۰۳٫۳۰ دلار/بشکه به سقف قیمت خود رسید و در پایان روز همانطور که پیش بینی کرده بودیم در نقطه پایین سطح ۱۰۳٫۱۴ بسته شد.

در مسیر موج کاهشی اخیر، محدوده ۱۰۲٫۳۰ یک حمایت مهم برای نفت خام محسوب می شود و چنانچه امروز بتواند به زیر این سطح برسد موجب کاهش بیشتر قیمت به سطح ۱۰۱٫۶۲ می گردد که این سطح را بررسی سطوح فیبوناچی و الگوی گوه (Wedge) تایید کرده اند.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که این الگو از روز ۳ مارس به این سو تشکیل شده است و به باور ما به محض اینکه قیمت به زیر خط روند این الگو در حوالی سطح ۱۰۰٫۱۰ برسد این الگو کامل خواهد شد.

همانطور که در نمودار زیر می بینید سطح ۱۰۰٫۱۰ بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از افزایش ۹۸٫۷۴ (پایین ترین سطح روز ۱ مه) به ۱۰۴٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۷ مه) تشکیل شده است.

در حال حاضر، هنوز هم حرکت کاهشی نفت خام ادامه دارد و این شرایط تا زمانیکه قیمت در زیر سطوح ۱۰۳٫۳۰ و ۱۰۳٫۷۰ است، ادامه خواهد داشت. به نظر می رسد فرصتهای مناسبی برای فروش نفت خام در پایین سطح ۱۰۲٫۳۰ در کوتاه مدت وجود داشته باشد.

با نگاهی به نمودار پایین متوجه می شویم که قیمت نفت خام سبک آمریکا دو بار سطح حمایت ۱۰۲٫۳۰ را لمس کرده که هر بار موفق نشده این سطح را بشکند و به احتمال زیاد امروز برای بار سوم این سطح شکسته خواهد شد و به سوی سطح ۱۰۱٫۶۲ دلار/بشکه (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) پایین خواهد آمد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال امروز پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۱۰۸٫۴۳ دلار/بشکه را لمس کند و چنانچه این سطح شکسته شود موجب کاهش به سطح ۱۰۶٫۸۵ می گردد.

در نمودار زیر می بینیم که قیمت از اواخر ماه اوت سال ۲۰۱۳ در درون یک الگوی مثلث شکل بالا و پایین شده است و هم اکنون به سوی خط روند پایینی این الگو یعنی حوالی سطح ۱۰۴ در حال کاهش است.

به اعتقاد ما موج افزایشی اخیر از سطح ۱۰۳٫۹۵ (پایین ترین سطح روز ۲ آوریل) به ۱۱۱٫۰۴ (بالاترین سطح روز ۲۲ مه) در سه موج و در قالب موجهای A , B , C شکل گرفته است.

بررسی سطوح فیبوناچی بیانگر آن است که سطح حمایت ۱۰۹٫۴۱ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج C) با قدرت شکسته شده است و به سوی سطح ۲۳٫۶ درصدی یعنی سطح ۱۰۸٫۴۳ کاهش خواهد یافت که آخرین سد در برابر ریزش قیمت به سطح ۱۰۶٫۸۵ (پایین ترین سطح روز ۱ مه) می باشد.

از این رو اگر قیمت نفت برنت سطح ۱۰۸٫۴۳ را نیز از دست دهد می بایست منتظر فرود بیشتر به سوی سطح ۱۰۶٫۸۵ دلار/بشکه باشیم که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت