تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

همانطور که در نوشتار روز گذشته اشاره کردم قیمت جهانی اونس طلا در شرایطی نیست که انتظار خبر خاصی را داشته باشد و به همین دلیل تاثیر اخبار اقتصادی اگر در جهت موافق اونس طلا باشد ممکن است اندک باشد.

امروز نیز به نظر می رسد چنین اندیشه ای بر بازار حاکم باشد و هرچند اخبار مهمی همچون آمار اشتغال بخش خصوصی (ADP) و شاخص صنعت و تولیدات غیر کارخانه ای (ISM) را داریم اما به نظر می رسد که بازار جهت خود را می داند و یکی دو در صد بالا یا پایین بودن شاخصی کلیت داستان را عوض نخواهد کرد و در ایده ال ترین شرایط تک موج (noise ) کوتاهی به نمودار اضافه خواهد شد.

در این میان اما شاخصهای ایالات متحده همچنان موئد بهبود این اقتصاد می باشند. برای امروز انتظار می رود شاخص اشتغال بخش خصوصی آمریکا در ماه مه حدود ۲۱۷۰۰۰+ اعلام شود و برای شاخص ISM بخش غیر کارخانه ای آمریکا پیش بینی می شود عدد ۵۵٫۶ اعلام شود که اخبار نسبتا خوبی محسوب می شوند.

اما جدای از این خبرها این چند روز بازار رفتار نسبتا آرامی داشته که حکایت از انتظار شدید معامله گران برای اخبار انتهای هفته علی الخصوص جلسه بانک مرکزی اروپا (ECB) و شاخص ماهیانه اشتغال آمریکا (NFP) دارد.

هم اکنون در حدود دو روز است که اونس طلا در نوار بسیار باریکی بین منطقه ۱۲۴۰ و ۱۲۵۰ در حال نوسان است که چنین رفتاری کمتر از این فلز دیده می شود و این مسئله احتمال شکست (Break out) را قوی تر می کند.

علاوه بر مسائل تکنیکی و نیاز بازار به استراحت پس از موج قدرتمند کاهشی که هفته گذشته شاهد بودیم انتظار بازار برای اخبار فردا و روز جمعه نیز موجب حاکم شدن چنین فضایی بر بازار شده است.

از نظر تحلیل تکنیکال نیز همانطور که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید، قیمت همچنان در اطراف سطح حمایت ۱۲۴۳ قرار دارد و شکسته شدن سطح حمایت ۱۲۳۹ این حرکت کاهشی به سوی سطح ۱۲۲۹ را تایید خواهد نمود.

این سطح حمایت در نمودار پایین بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج کاهشی c که از سطح ۱۳۳۰٫۹۰ (بالاترین سطح روز ۱۴ آوریل) صورت گرفته قرار دارد و موقتا مانع از ریزش قیمت به سوی سطح ۱۲۲۹ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) از موج نزولی کوچک c شده است که این موج از سطح ۱۳۱۵٫۶۰ (بالاترین سطح روز ۵ مه) آغاز شده است.

برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی محدود به سطح مقاومت ۱۲۵۳ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) می باشد و یادآوری می شود سقوط قیمت به زیر نرخ ۱۲۳۹ می تواند موجب شروع حرکت نزولی تا سطح ۱۲۲۹ گردد که در نمودار زیر این هدف مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا