تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

بر اساس شواهد تکنیکال، بازه قیمتی ۱۰۳٫۰۲ تا ۱۰۳٫۵۸ برای قیمت نفت خام سبک آمریکا یک منطقه مقاومت به حساب می‌آید و احتمالا قیمت امروز را در پایین این فاصله به سر می برد و به سوی سطح ۱۰۲٫۴۴ اصلاح می کند.

در نمودار زیر مشخص است که این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از حرکت کاهشی ۱۰۴٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۷ مه) به ۱۰۲٫۱۰ (پایین ترین سطح روز ۲ ژوئن) قرار گرفته است و این سطح فعلا از افزایش قیمت به سوی سطح ۱۰۳٫۵۸ جلوگیری کرده است.

تحلیل و بررسی سطوح فیبوناچی از افزایش ۱۰۲٫۱۰ به ۱۰۲٫۹۸ هدف قیمتی را در سطح ۱۰۲٫۴۴ یعنی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی نشان می دهد.

بررسی شمارش امواج الیوت ویو نیز بیانگر آن است که اصلاح اخیر قیمت از سطح ۱۰۲٫۱۰ در موج (b) صورت گرفته است و تا زمانیکه بالای سطح حمایت ۱۰۲٫۱۰ قرار دارد ممکن است امتداد داشته باشد.

در هر صورت برای مشخص شدن حرکت نفت خام سبک آمریکا، می بایست روند خنثی فعلی قیمت که مابین نرخهای ۱۰۲٫۱۰ و ۱۰۳٫۰۲ است شکسته شود. فعلا چشم انداز کوتاه مدت قیمت نفت خام سبک نامشخص است زیرا هنوز هیچ یک از سطوح مقاومت ۱۰۳٫۵۸ و سطح حمایت ۱۰۲٫۱۰ دلار/بشکه شکسته نشده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن به حرکت اصلاحی کنونی خود در زیر سطح مقاومت ۱۰۹٫۳۷ دلار/بشکه خاتمه دهد و مجدد به سوی سطح حمایت ۱۰۸٫۳۳ سقوط کند.

به باور ما این حرکت برگشتی صرفا در جهت یک پول بک (Pullback) به سوی خط روند افزایشی رسم شده از پایین ترین سطح روز ۲ آوریل یعنی سطح ۱۰۳٫۹۵ می باشد.

اندیکاتورهای مربوط به تحلیل تکنیکال در کوتاه مدت سطح حمایت قیمت را بر روی نرخ ۱۰۸٫۳۳ ( خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) نشان می دهند که موقتا مانع از کاهش قیمت شده است.

این تحلیل همچنین سطح مقاومت قیمت را بر روی نرخ ۱۰۹٫۳۷ یعنی جاییکه خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی قرار دارد را به ما نشان می دهد و تنها در صورتیکه قیمت بتواند به زیر سطح حمایت ۱۰۸٫۳۳ برسد زمینه را برای سقوط بیشتر به سطح ۱۰۷٫۵۰ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) فراهم می آورد.

بنابراین ، با تحلیل و بررسی موج اخیر نمودار نفت برنت، میتوان گفت ایستگاه بعدی و احتمالی قیمت در حوالی ۱۰۸٫۳۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) باشد و با شکسته شدن این سطح از نظر فیبوناچی هدف بعدی سطح ۵۰ درصد فیبوناچی می باشد که در نمودار زیر مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت