تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا با توجه به شرایط کنونی و نمودار قیمت و با بررسی امواج الیوت و موقعیت اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال، به نظر میرسد قیمت در تلاش برای شکست سطح حمایت ۱۰۲٫۲۱ دلار/بشکه می باشد که اگر این سناریو تایید شود راه برای سقوط قیمت به سطح ۱۰۱٫۸۶ هموار می گردد که این هدف را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی (c) تایید کرده است.

در نمودار زیر به طور کامل مشخص است که این سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۱۰۴٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۷ مه) آغاز شده است و به سوی سطح ۱۰۱٫۸۷ یعنی جاییکه خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی قرار دارد کاهش خواهد یافت.

خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی نیز بر روی ۱۰۲٫۲۱ موقتا به عنوان حمایت قیمت عمل کرده است که البته این سطح حمایت با توجه به سرعت و شتاب نزول قیمت از سطح ۱۰۳٫۶۹ (بالاترین سطح روز ۴ ژوئن) بسیار ضعیف و جزیی خواهد بود و این سطح نمی تواند در برابر ریزش قیمت چندان مستحکم باشد.

حتی اگر هم اصلاح و افزایشی در کار باشد محدود به سطح مقاومت ۱۰۲٫۷۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می باشد که این سطح برای امروز به عنوان سقف قیمت در نظر گرفته می شود.

بنابراین در معاملات امروز چنانچه انرژی لازم و کافی برای کاهش قیمت به پایین ۱۰۲٫۲۱ مهیا شود، آنگاه قیمت نفت خام سبک آمریکا در مسیر رسیدن به اهداف و نقاط پایین تر در ۱۰۱٫۸۶ و ۱۰۱٫۲۹ دلار/بشکه قرار خواهد گرفت که این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۱۰۰ درصدی مشخص هستند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

قیمت نفت برنت دریای شمال یک سقف و مقاومت محکم در نرخ ۱۰۹٫۵۰ دلار/بشکه ساخته و پس از آن قیمت در روندی کاهشی به کار خود ادامه داده است.

برای امروز پیش بینی می کنیم که سطح حمایت ۱۰۷٫۵۰ را لمس کند و چنانچه این سطح نیز شکسته شود تا سطح ۱۰۶٫۶۶ پایین خواهد آمد. این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از افزایش ۱۰۳٫۹۵ (پایین ترین سطح روز ۲ آوریل) به ۱۱۱٫۰۴ (بالاترین سطح روز ۲۲ مه) تشکیل شده است.

حمایت بعدی نیز بر روی نرخ ۱۰۶٫۶۶ یعنی بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی واقع شده است. بررسی امواج الیوت نشان می دهد که نفت برنت دریای شمال در موج نزولی c قرار گرفته که می تواند به اندازه طول موج قبلی a حرکت داشته باشد و به سوی سطح ۱۰۶٫۷۸ سقوط کند که این سطح در نزدیکی سطح ۱۰۶٫۶۶ و بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی قرار گرفته است.

همانطور که می دانیم یکی از ویژگی های موج c نوسانات شدید نزولی آن است و تا زمانیکه به سطح ۱۰۶٫۶۶ نرسد انتظار هیچ گونه حرکت برگشتی و اصلاحی را نداریم.

بنابراین برای امروز با شکسته شدن سطح ۱۰۷٫۵۰ حرکت نزولی نفت برنت شدت بیشتری به خود می گیرد و تا سطح ۱۰۶٫۶۶ دلار/بشکه سقوط خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت