تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

همانگونه که در نمودار قیمت نفت خام سبک آمریکا مشاهده می شود برای امروز پیش بینی می کنیم که قیمت آن برای مدتی در محدوده خنثی ۱۰۲٫۲۸ و ۱۰۲٫۷۱ دلار/بشکه در نوسان باشد تا بعد از آن به سوی سطح ۱۰۳٫۰۵ و ۱۰۳٫۳۹ افزایش یابد.

حرکت سریع و افزایش قدرتمند روز گذشته قیمت از سطح ۱۰۱٫۶۰ (پایین ترین سطح روز ۵ ژوئن) خود بیانگر آن است که حرکت کاهشی که قبلا از سطح ۱۰۴٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۷ مه) شروع شده بود تقریبا یا کاملا تکمیل گردیده است.

بررسی سطوح فیبوناچی از این حرکت سطح مقاومت قیمت را بر روی ۱۰۲٫۷۱ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) نشان می دهد که موقتا مانع از ادامه حرکت بازگشتی و اصلاحی قیمت از سطح ۱۰۱٫۶۰ شده است.

در هر حال از نظر بررسی امواج الیوت در نمودار زیر کاملا به وضوح مشخص است که این حرکت برگشتی در قالب سه موج تشکیل شده است و موج کنونی b بین منطقه ۱۰۲٫۷۱ و ۱۰۲٫۲۸ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) کامل خواهد شد و پس از آن به محض اینکه موج b کامل شد، می بایست منتظر تقویت قیمت در موج c به سوی سطح ۱۰۳٫۰۵ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) باشیم.

از این رو ما همچنان معتقدیم که کف قیمت در سطح ۱۰۱٫۶۰ ساخته شده است و در حال حاضر بازار در صدد تکمیل موج b خود می باشد تا خود را برای آغاز موج c به سوی سطح ۱۰۳٫۰۵ و سپس ۱۰۳٫۳۹ دلار/بشکه آماده سازد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

در قیمت نفت برنت دریای شمال همانطور که در نمودار زیر مشاهده می نماید قیمت آن با سطح مقاومت ۱۰۹٫۰۲ دلار/ بشکه مواجه است و انتظار میرود که امروز قبل از آنکه افزایش یابد مقداری به سوی سطح ۱۰۸٫۵۴ اصلاح کند و سپس با افزایش روبرو شود.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است ، این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۱۱۱٫۰۴ (بالاترین سطح روز ۲۲ مه) به ۱۰۷٫۷۷ ( پایین ترین سطح روز ۵ ژوئن) قرار گرفته است.

به نظر می رسد که قیمت اولین حرکت برگشتی خود از سطح ۱۰۷٫۷۷ را به پایان رسانده است. موج دوم یعنی موج b در حال حرکت به سوی سطح ۱۰۸٫۵۴ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می باشد و پس از آن می بایست منتظر رشد دوباره قیمت در موج c به سوی سطح ۱۰۹٫۰۲ باشیم.

در حرکت افزایشی نفوذ قیمت نفت برنت به بالای سطح ۱۰۹٫۰۲ موجب صعود بیشتر قیمت به ۱۰۹٫۴۱ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می گردد.

بنابراین ، بایستی عکس العمل قیمت نفت برنت در ناحیه حمایتی ۱۰۸٫۵۴ را بررسی کرد و آنگاه معاملات جدیدی را طراحی نمود که این امر مسلتزم بررسی نوسانات امروز پس از گزارش اشتغال ماهیانه آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران می باشد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت