انتشار فوری: تحلیل قیمت جهای اونس طلا پس از گزارش اشتغال ماهیانه آمریکا (NFP) 

وزارت کار ایالات متحده، امروز گزارش وضعیت اشتغال ماهانه را منتشر نمود؛ بر اساس این گزارش، در ماه مه، تعداد ۲۱۷۰۰۰ فرصت شغلی ایجاد شده اعلام گردید که در حد انتظارات بازار محسوب می شود.

نرخ بیکاری نیز در همان رقم قبلی ۶٫۳% تثبیت شد و این در حالی بود که قبلا انتظار می رفت ۶٫۴% اعلام شود. به دلیل اهمیت تحولات بازارهای مالی و اینکه این خبر تقریبا در حد پیش بینی ها بود، سرمایه گذاران و معامله گران بازار فعلا به این خبر توجهی نکرده اند اما در واکنش اولیه به این خبر قیمت جهانی اونس طلا کاهش یافت.

در هر حال اکثریت فعالان بازار در انتظار جلسه دو هفته آینده بانک مرکزی آمریکا در روز ۱۸ ژوئن هستند تا سیاست بعدی فدرال رزرو مشخص گردد.

به همین دلیل رفتار امروز اونس طلا در هنگام اعلام خبر مشوش بود و پس از اندکی جامه دریدن راه بجایی نبرد و دوباره سکوت کرد و به نظر می آید که اونس طلا تاب بالا ماندن بالای سطح ۱۲۶۰ را نداشته باشد به همین خاطر در لحظه انتشار این خبر دوباره به زیر ۱۲۵۰ کاهش یافت.

از آنجایی که نوسانات در تمامی بازارهای ادامه دارد و از آنجاییکه شرایط عدم اطمینان پس از اعلام این خبر بوجود آمده است، انتظار می رود قیمت جهانی اونس طلا کماکان پشت سطح مقاومت ۱۲۶۰ به حرکت خود ادامه دهد و اکنون قیمت محدوده پایین ترین سطح امروز یعنی زیر ۱۲۵۰ قرار دارد و با تردید حرکت می کند.

هرچند که نشانه های ادامه روند نزولی، از شانس بازگشت قیمت خبر می دهند اما در حرکت صعودی تنها در صورت شکسته شدن سطح مقاومت ۱۲۶۰ و تثبیت لاقل ۲ ساعت بالای آن راه برای صعود تا خط مقاومت بعدی ۱۲۷۳ هموار خواهد شد اما تا هنگامیکه قیمت در زیر سطح مقاومت ۱۲۶۰ قرار دارد، روند کلی کماکان نزولی است و احتمال اینکه سطح ۱۲۴۱ شکسته شود همچنان وجود دارد.

به اعتقاد ما، گمانه زنی ها از افزایش نرخ بهره بانکی فدرال رزرو در سال آینده و ادامه کاهش محرکهای مالی و کاهش برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکا یکی از عواملی است که به کاهش قیمت طلا خواهد انجامید.

از سوی دیگر، با نگاهی به نمودار می توان مشاهده کرد که اونس طلا پس از عدم توانایی در تثبیت بالای سطوح مقاومت ۱۲۵۷ و ۱۲۶۰ اکنون سراسیمه تر از گذشته به سوی پایین ترین نرخهای ۴ ماهه گذشته خود باز می گردد.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا