تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

امروز خبر مهمی در بازار منتشر نمی شود و بازار فرصت مناسبی را برای استراحت برای معامله گران فراهم خواهد ساخت. در حال حاضر اونس طلا در منطقه ای خنثی مابین نرخهای ۱۲۴۳ و ۱۲۶۰ در حال نوسان است و در هفته جاری قطعا یکی از این دو خط شکسته خواهند شد.

نقره نیز نیز در فضای بدون روند و ثبات (Consolidation) بسر می برد و برای امروز در قیمت جهانی اونس طلا شکست یکی از سطوح ۱۲۴۳ و ۱۲۶۰ تکلیف بازار را برای روزهای آینده مشخص خواهد کرد.

این منطقه خنثی مابین خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج کاهشی (c) قرار دارد که این موج از سطح ۱۳۳۰٫۹۰ (بالاترین سطح روز ۱۴ آوریل) شروع شده است.

هنوز معلوم نیست که حرکت برگشتی قیمت در برخورد به سطح حمایت ۱۲۴۳ تکمیل شده است یا خیر ، در اونس طلا که هفته ی گذشته را زیر نرخ ۱۲۶۰ (خط مقاومت قوی) و بالای سطح ۱۲۴۳ (خط حمایت قوی) به پایان برده، تنها با شکسته شدن خط ۱۲۶۱ و تثبیت قیمت در بالای آن، احتمال صعود بیشتر ، در غیاب اخبار مثبت آمریکا، تا نرخ ۱۲۷۳ وجود خواهد داشت.

زیرا اگر از بالا سطح مقاومت ۱۲۶۱ شکسته شود، می توان به انتظار صعود تا سطح ۱۲۷۳ بود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی می شود.

در حرکت نزولی نیز اگر سطح ۱۲۳۹ شکسته شود، منجر به شروع فشارهای نزولی تا سطح ۱۲۱۶ خواهد شد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی تشکیل شده است.

از این رو می توان در محدوده بالای سطح ۱۲۶۱ اقدام به ورود به پوزیشن خرید و در محدوده پایین سطح ۱۲۳۹ اقدام به ورود به پوزیشن فروش نمود. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی اونس طلا و هدف بعدی آن مشخص شده است. منتظر حرکات تکنیکی بازار خواهیم بود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا