تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

همانگونه که در تحلیل قبلی اشاره شد در نمودار ۱ ساعته، قیمت جهانی نفت خام سبک آمریکا با سطح مقاومت ۱۰۳٫۰۵ مواجه است و برای امروز ممکن است به سوی سطح ۱۰۲٫۲۸ اصلاح داشته باشد.

این سطح مقاومت همانطور که در نمودار پایین دیده می شود بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از کاهش ۱۰۴٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۷ مه) به ۱۰۱٫۶۰ (پایین ترین سطح روز ۵ ژوئن) می باشد. این سطح منجر به تشکیل یک حرکت اصلاحی به سوی سطح ۱۰۲٫۲۸ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) شده است.

با این حال به نظر می رسد که این حرکت اصلاحی هنوز کامل نشده است زیرا ممکن است که در قالب سه موج شکل گرفته باشد. تنها دو موج آن تکمیل گردیده است و موج سوم یعنی موج c هنوز می تواند قیمت را به سوی سطح ۱۰۲٫۲۸ برگرداند.

در حرکت افزایشی نیز شکست سطح مقاومت ۱۰۳٫۰۵ موجب افزایش اندک به سوی سطح ۱۰۳٫۳۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می شود.

از این رو به نظر می رسد بازار از این قیمت تا حدود ۱۰۲٫۲۸ یک حرکت اصلاحی انجام دهد که با مشاهده مقاومت قیمت در ۱۰۳٫۰۵ می توان به این سناریو امیدوار بود.

دقت داشته باشید اهداف معاملاتی نفت خام را بایستی با توجه به نواحی مقاومت و حمایت موجود محاسبه نمایید. در هر حال اگر بازار بخواهد همچنان حرکت صعودی داشته باشد بایستی چنین حرکتی با عبور قیمت و شکست ناحیه مقاومت مذکور همراه باشد که در این زمینه عبور قیمت از سطح مقاومت ۱۰۳٫۰۵ و ۱۰۳٫۳۹ با هدف ۱۰۴٫۰۰ ضروری است. مقاومت اصلی نیز در منطقه ۱۰۴٫۵۰ دلار/بشکه تشکیل شده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که قیمت نفت برنت حرکت اصلاحی قبلی خود در واکنش به سطح حمایت ۱۰۷٫۷۷ دلار/بشکه را کامل کرده است و برای امروز می بایست منتظر لمس مجدد سطح ۱۰۷٫۷۷ باشیم.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که قیمت نتوانسته که به بالای سطح مقاومت ۱۰۹٫۴۱ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از کاهش ۱۱۱٫۰۴ – بالاترین سطح روز ۲۲ مه به ۱۰۷٫۷۷ – پایین ترین سطح روز ۵ ژوئن) برساند و هنوز روند نزولی پایدار به نظر می رسد.

مهر تایید سیگنال کاهشی را عمق حرکت برگشتی و روند معکوسی قیمت نشان می دهد که موجب از سرگیری روند کاهشی شده است. برای امروز به محض نفوذ قیمت به زیر سطح حمایت ۱۰۸٫۵۴ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) هدف ۱۰۷٫۷۷ تایید خواهد شد.

در نمودار پایین مشاهده می نمائید که بازار در حال حاضر در تلاش است بار دیگر این سطح ۱۰۸٫۵۴ را تست نماید که در آن همچنین خط حمایت فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی قرار دارد.

اگر بازار بتواند از این محدوده ۱۰۸٫۵۴ خلاص شود سیگنال خوبی برای فروش نفت برنت دریای شمال با تارگت ۱۰۷٫۷۷ دلار/بشکه شکل می گیرد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت