تحلیل شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) در هفته جاری 

شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) در حال حاضر در سطح ۸۰٫۵۰ قرار دارد و همانگونه که در نمودار روزانه پایین مشاهده می نمایید بازار پس از عدم توانایی در عبور از سطح مقاومت ۸۱٫۱۴ تا نزدیکی سطح ۸۰٫۲۸ کاهش قیمت داشته است. خرید و فروش در چنین قیمت هایی از ریسک بالایی برخوردار خواهد بود.

اما با شکست خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و عبور قیمت از سطح حمایتی که بر روی نرخ ۸۰٫۲۸ تشکیل شده پس از آن می توان به کاهش قیمت تا سطح ۷۹٫۵۰ امیدوار بود.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که قیمت جهانی ایندکس دلار در معاملات هفته پیش نتوانسته که از سطح مقاومت ۸۱٫۱۴ که بر روی خط فیبونای ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۸۴٫۷۵۳ (بالاترین سطح روز ۹ جولای ۲۰۱۳) به ۷۸٫۹۰ قرار داشت، بگذرد.

این عدم توانایی و قدرت شاخص دلار در شکست سطح ۸۱٫۱۴ خود بیانگر پول بک و برگشت قیمت به سوی خط روند کاهشی رسم شده از سطح ۸۴٫۷۵۳ می باشد که برای هفته جاری هدف ۷۹٫۵۰ را نشانه گرفته است.

سطح حمایت نیز بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی یعنی سطح ۸۰٫۲۸۶ قرار دارد که موقتا می تواند مانع از ریزش قیمت یا اصلاح جزئی قیمت گردد.

در نتیجه برای اینکه از سقوط قیمت به سطوح ۷۹٫۵۰ مطمئن شویم می بایست قیمت حتما به زیر سطح ۸۰٫۲۸۶ برسد. در صورتیکه قیمت جهانی ایندکس دلار به پایین سطح ۸۰٫۲۸۶ برسد به نظر در حال حاضر بایستی به فکر خرید اونس طلا بود اما نه در چنین موقعیتی.

به نظر بازگشت قیمت جهانی اونس طلا به بالای سطح ۱۲۶۱ می تواند فرصت مناسب برای خرید با تارگت های ۱۲۶۸ و ۱۲۷۳ باشد. هرچند که نمی توان این حرکت را به معنی از بین رفتن کامل روند کاهشی دانست، اما باید تصریح کرد که در قیمت جهانی ایندکس دلار چنانچه سطح حمایت ۸۰٫۲۸۶ شکسته شود ، خریداران اونس طلا در کوتاه مدت کنترل بازار را به عهده خواهند گرفت.

در حرکت کاهشی اونس طلا نیز همانطور که در تحلیلهای سایت گفته شد سقوط به نرخهای پایین ۱۲۴۳ و ۱۲۳۹، زمینه برای ورود به پوزیشن فروش اونس طلا با تارگت ۱۲۱۶ را بیشتر می کند.

نمودار روند تغییرات روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا