نگاهی به تحولات مهم بازار در  هفته جاری 

امروز سه شنبه اولین روز معاملاتی بازارهای انگلیس و آمریکا بعد از تعطیلات روز دوشنبه می باشد و بازار در شرایطی به استقبال هفته جدید می رود که شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) در معاملات امروز تا بدین لحظه ، هرچند نه چندان شدید ، در برابر ارزهای اصلی تقویت شده است. 

بازارهای آسیا و اروپا امروز صبح نیز کاملاً آرام اما در نرخهای بالا بسته شدند. شاخصهای منطقه ای سهام در مسیر صعودی قرار گرفتند و با شروع بازار اروپا نیز ، شاخصهای سهام مقداری تقویت شدند ، اکنون انتظار می رود حرکت افزایشی شاخصهای سهام تا بازار آمریکا نیز ادامه یابد . برای امروز اما انتظار خبر مهمی را نداریم . ضریب اطمینان مصرف کنندگان و شاخص صنعتی ریچموند آمریکا تنها خبر قابل ملاحظه امروز می باشد و از اروپا نیز خبر خاصی را نخواهیم داشت .

در طول هفته نیز بجز خبر فروش خانه های معوقه ، شاخص تولیدات ناخالص داخلی مقدماتی، مصارف و درآمدهای شخصی و بازبینی تمایلات مصرف کنندگان آمریکا خبر مهم دیگری که بتواند محرک بازار باشد نداریم . اما با توجه به انتظار بازار برای گزارش NFP در هفته آینده و همچنین سبک بودن تقویم اقتصادی این هفته احتمالا باعث بدون روند شدن بازار می شود چون معامله گران منتظر اخبار مهم هفته آینده هستند .  هرچند ممکن است Break out های شدید نداشته باشیم اما روند های آرام سناریوی احتمالی هفته خواهد بود .

در ایالات متحده ، همانطور که در بالا اشاره شد امروز اخبار و رویدادهای خبری ضریب اطمینان مصرف کنندگان و شاخص صنعتی ریچموند آمریکا منتشر خواهد شد و پیش بینی می شود با پایان انتشار آمارهای اقتصادی امروز حرکت بازار ارز در روزهای آتی در روندی خنثی ادامه یابد که علت اصلی این مسئله انتظار برای جلسه مهم بانک مرکزی اروپا (ECB)  و گزارش ماهیانه اشتغال آمریکا (NFP) در هفته آینده است.

در زوج ارز AudUsd همانطور که در چارت پایین ملاحظه می شود سفارشات فروش در زیر سطح ۰٫۹۷۴۴ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه گذشته) قرار گرفته  است که این سطح مماس با خط نارنجی رنگ مشخص شده است. از این رو، می توان با برگشت و اصلاح قیمت، در منطقه نزدیکی ۰٫۹۷۰۰ اقدام به فروش نمود. در حرکت نزولی نیز با شکسته شدن سطح ۰٫۹۵۸۰ آنگاه فروشندگان می توانند تا حدی به استمرار حرکت کاهشی به سوی پایین ترین نرخ اکتبر سال ۲۰۱۱ امیدوار باشند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار استرالیا – دلار آمریکا

دلار استرالیا

در زوج UsdCad نیز  با توجه به تثبیت قیمت بالای سطح حمایت ۱٫۰۳۰۰ مترصد برای رسیدن قیمت به سطوح مناسب برای ورود به پوزیشن خرید با هدف ۱٫۰۳۷۰ و ۱٫۰۳۸۰ الی ۱٫۰۴۰۰ هستیم. با توجه به نحوه چینش سفارشات خرید منطقه بین ۱٫۰۳۱۰ و ۱٫۰۳۰۰ می تواند راه را برای ورود خریداران تا نرخهای نزدیکی سطح ۱٫۰۴۰۰ هموار کند.   توانایی خریداران برای شکستن ضلع بالایی خط بولینگر باند این گمانه را تقویت می کند که حرکت صعودی پرقدرت ادامه خواهد داشت و از این رو انتظار داریم که خریداران قیمت را تا سطح مقاومت ۱٫۰۴۰۰ پیش ببرند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – دلار کانادا

دلار کانادا