تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

از ابتدای هفته تا کنون قیمت جهانی اونس طلا به شدت آرام بوده است و شاهد تحرک چندانی نبودیم . قیمت هم اکنون در روندی خنثی قرار گرفته و انتظار می رود مابین نرخهای ۱۲۴۳ (سطح حمایت) و ۱۲۶۰ (سطح مقاومت) به این حرکت ادامه دهد تا یکی از این سطوح شکسته شود و جهت بعدی قیمت مشخص گردد.

رفتار قیمت در وضعیتی خنثی قرار دارد و بازار فاقد جهت خاصی است. این مسئله بیشتر به دلیل فضای برزخ گونه ای است که بازار را احاطه کرده است.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است قیمت مابین نرخهای بالا و پایین هفته گذشته ۱۲۴۳ و ۱۲۶۰ در حال تثبیت است. در چنین وضعیتی ظاهرا بازیگران بزرگ بازار برای روشن تر شدن اوضاع بهترین پوزیشن را صبوری می دانند تا یکی از سطوح ۱۲۴۳ یا ۱۲۶۰ شکسته شود.

قاعده بازار چنین است که هرچه سکوت عمیق تر باشد انفجار مهیب تری را در پی دارد . سکوت این چند روز بازار نیز احتمال بوجود آمدن امواج قدرتمند ، در آینده نه چندان دور را تقویت می کند.

برای ادامه حرکت نزولی، می بایست قیمت در زیر نرخ ۱۲۴۳ تثبیت شود. در صورتی که قیمت در پایین این نرخ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) قرار گیرد، مانعی برای کاهش قیمت به سطح ۱۰۰ درصدی فیبوناچی در سطح ۱۲۱۶ وجود نخواهد داشت. البته برای تایید این سناریوی کاهشی قرار گرفتن قیمت در زیر نرخ ۱۲۴۰ حرکت نزولی شدیدی را به همراه خواهد داشت.

در حرکت صعودی نیز، معامله گران برای خرید اونس طلا از نرخ ۱۲۶۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) و بالاتر وارد عمل خواهند شد و نفوذ قیمت به بالای این نرخ، به معنای شروع یک حرکت افزایشی به سطوح ۱۲۶۸ و ۱۲۷۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) است. فعلا معامله گران در انتظار خروج قیمت از روند خنثی هستند.

امروز و فردا هرچند تعداد اخبار اقتصادی چندان زیاد نیست، اما به نظر می رسد، اخبار روز پنجشنبه پتانسیل لازم برای حرکت بازار را در اختیار دارد، اعلام گزارش میزان خرده فروشی آمریکا (پیش بینی ۰٫۵%+) محرک قابل توجهی برای تعیین جهت حرکت بازار به شمار می رود.

در هر صورت برای امروز و فردا شکست یکی از سطوح ۱۲۴۳ یا ۱۲۶۰ برای بازار بسیار قابل اهمیت و مهم تحلیل می شود و می تواند آینده وضعیت اونس طلا را در کوتاه مدت تا حد زیادی مشخص نماید. منتظر می مانیم.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا