تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن سطح مقاومت ۱۰۵٫۱۶ دلار/بشکه را لمس کند و در صورت شکست آن می تواند تا حدود سطح ۱۰۶ صعود کرد.

صعود قدرتمند روز گذشته قیمت نشان داد، حرکت افزایشی قبلی که از سطح ۹۸٫۷۴ (پایین ترین سطح روز ۱ مه) شروع شده رو به گسترش است که این حرکت افزایشی را قرار گرفتن قیمت در موج c تایید کرده است.

به اعتقاد ما در این موج حتی می تواند تا سطح ۱۰۷٫۳۶ افزایش یابد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی واقع شده است که این هدف را بررسی طول موج a که از سطح ۹۸٫۷۴ شروع شده و در سطح ۱۰۴٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۷ مه) به سقف رسید را تایید می کند.

نزدیک ترین سطح مقاومت قیمت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی یعنی بر روی نرخ ۱۰۵٫۱۶ قرار دارد که می تواند موقتا مانع از صعود بیشتر قیمت به سوی سطح ۱۰۶ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) گردد.

محتمل ترین سناریو آن است که پس از نزدیک شدن قیمت به سطح مقاومت ۱۰۵٫۱۶ مقداری به سوی سطح ۱۰۴٫۳۰ اصلاح کند. تنها به شرط بسته شدن قیمت در بالای سطح مقاومت ۱۰۵٫۱۶ می تواند به صعود بیشتر قیمت به سوی سطح ۱۰۶ دلار/بشکه بیانجامد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال همانگونه که در نمودار پایین مشخص است قیمت با مقاومت ۱۱۰٫۲۷ دلار/بشکه مواجه است و ممکن است مقداری به سطح ۱۰۹٫۷۹ اصلاح کند.

این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از کاهش ۱۱۱٫۰۴ (بالاترین سطح روز ۲۲ مه) به ۱۰۷٫۷۷ (پایین ترین سطح روز ۵ ژوئن) تشکیل شده است.

با در نظر گرفتن این موضوع که افزایش اخیر قیمت از سطح ۱۰۸٫۴۶ ( پایین ترین سطح روز ۶ ژوئن) خیلی سریع و تند بوده است این احتمال وجود دارد که در برخورد قیمت به سطح مقاومت ۱۱۰٫۲۷ مقداری به سوی سطح ۱۰۹٫۷۹ برگردد.

در حرکت افزایشی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۱۱۰٫۲۷ موجب افزایش قیمت به سوی سطح ۱۱۱٫۰۴ می شود اما تا زمانیکه قیمت در بالای این سطح قرار نگیرد می بایست این حرکت افزایشی را یک حرکت اصلاحی در نظر گرفت.

از این رو هنوز هم تمایل برای حرکت کاهشی نفت برنت دریای شمال به سوی سطح ۱۰۹٫۷۹ وجود دارد و بنابراین، حرکت افزایشی تا زمانیکه بالای سطح مقاومت ۱۱۰٫۲۷ دلار/بشکه قرار نگیرد، چندان پایدار نخواهد بود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت