تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

همانگونه که در نمودار پایین مشاهده می نمائید، به نظر می رسد قیمت جهانی اونس طلا موقتا روند نزولی اخیر خود را به پایان رسانده است و اکنون وقت صعود دوباره است.

اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال اونس طلا، موقعیت قیمت را در یک مسیر افزایشی نشان می دهند و به این ترتیب با توجه به اینکه دیروز قیمت موفق شد از سطح مقاومت ۱۲۶۰ عبور کند، برای امروز باید بیشتر به احتمال افزایش قیمت به ترتیب به سطوح ۱۲۶۸ و ۱۲۷۳ فکر کرد.

حمایت بسیار قوی امروز نیز در سطح ۱۲۵۲ یک سد محکم در برابر ریزش قیمت می باشد. از این رو در معاملات امروز چنانچه قیمت به همین صورت پتانسیل صعود خود را در بالای سطح مقاومت ۱۲۶۰ حفظ نماید، در کوتاه مدت قیمت در صدد فتح قله‌های ۱۲۶۸ و ۱۲۷۳ خواهد بود.

چنانچه سطوح مقاومت ۱۲۶۸ و ۱۲۷۳ به ترتیب شکسته شوند، همچنان فضا برای امتداد حرکت افزایشی تا رسیدن قیمت به نرخ ۱۲۸۰ (سطح مقاومت اصلی خط روند کاهشی رسم شده از سطح ۱۳۹۱٫۷۶ – بالاترین سطح روز ۱۷ مارس) وجود دارد.

این سطح مقاومت ۱۲۶۰ همانطور که در نمودار زیر دیده می شود بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج (c) که از سطح ۱۳۳۰٫۹۰ (بالاترین سطح روز ۱۴ آوریل) شروع شده بود قرار گرفته که دیروز با قدرت شکسته شد و مقاومت بعدی بر روی سطح ۱۲۷۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) تشکیل شده است.

برای توقف حرکت افزایشی قیمت جهانی اونس طلا نیز می بایست قیمت در پایین سطح حمایت ۱۲۵۲ تثبیت شود تا به سوی سطح ۱۲۴۳ برگردد.

بنابراین، از دید تحلیل تکنیکال اگر از دیروز پوزیشن خرید اونس طلا داشته اید، محدوده نزدیکی مقاومت ۱۲۷۳ و ۱۲۸۰ بهترین زمان برای برداشت سود و خروج از معامله است زیرا فعلا بیشتر از این منطقه را برای افزایش قیمت پیش بینی نمی کنیم و به باور ما گذر از این مقاومتهای ۱۲۷۳ و ۱۲۸۰ برای اونس طلا با مشکلاتی همراه است و قیمت به انرژی قابل توجهی برای گذر احتیاج دارد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا