تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

اخبار متعددی که در طی معاملات امروز در بازار منتشر خواهد شد، می تواند واقعیت حرکت اصلی را معین کند. حرکت این چند روز اونس طلا بیشتر تکنیکال محسوب می شود و امروز شاخصهای اقتصادی مهمی در آمریکا (خرده فروشی و مدعیان بیمه بیکاری هفتگی) منتشر خواهند شد که می توانند به تصمیم قاطع بازار کمک کنند.

با این حال، امروز عمده توجه بازار جهانی اونس طلا به خبر خرده فروشی آمریکا (پیش بینی ۰٫۵%+) خواهد بود که ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران منتشر می شود.

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید امکان این امر وجود دارد که این محدوده قیمتی در فاصله ۱۲۶۸ تا ۱۲۷۳ سقف قیمت جهانی اونس طلا باشد و امکان کم شدن شتاب افزایش و همچنین احتمال توقف موج افزایشی که قبلا از سطح ۱۲۴۰٫۶۹ (پایین ترین سطح روز ۲ ژوئن) شروع شده در باند مقاومتی ۱۲۶۸ و ۱۲۷۳ وجود دارد.

به همین خاطر این سطوح مانع از ادامه حرکت افزایشی اونس طلا خواهند شد و از این رو انتظار داریم که حرکت افزایشی در اطراف این سطوح یا پایین آن متوقف شود و دوباره کاهش یابد.

ما نیز چندان به تثبیت مستحکم قیمت در بالای این سطوح مقاومت مطمئن نیستیم زیرا به نظر می رسد که اونس طلا حتی پس از شکست سطح مقاومت ۱۲۶۰ از وضعیت اخیر خسته شده و چشم انداز بازار نیز این مسئله را نشان می دهد.

از این رو دو نقطه مقاومت ۱۲۶۸ و ۱۲۷۳ طی روزهای اخیر نقش مقاومتی بسیار قوی و محکمی را برای اونس جهانی طلا بر عهده داشته اند.

در نمودار زیر مشخص است که قیمت همچنان در پایین خط روند کاهشی که از سطح ۱۳۹۱٫۷۶ (بالاترین سطح روز ۱۷مارس) رسم شده در نوسان است و تا زمانیکه زیر این خط قرار دارد در کانال نزولی قرار خواهد گرفت، آیا فروشندگان طلا از نزدیکی این سطوح مقاومت ۱۲۶۸ و ۱۲۷۳ باز خواهند گشت؟ در انتظار تحولات بازار خواهیم بود…

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا