تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

قیمت نفت خام سبک آمریکا در معاملات کوتاه مدت خود همواره در بین سطوح حمایت ۱۰۳٫۸۰ و مقاومت ۱۰۵٫۱۶ دلار/بشکه مورد توجه معامله‌گران بوده است و در این مدت هنوز نتوانسته که از این سطوح با قدرت گذر کند.

اگر به هر دلیلی به عنوان مثال حملات گروه داعش به استان های نفت خیز عراق و نگرانی ها از کاهش یافتن میزان تولیدات نفت عراق، حرکت صعودی نفت خام ادامه یابد و قیمت به بالای سطح مقاومت ۱۰۵٫۱۶ برسد، پوزیشن های خرید جدید باز خواهند شد.

آنگاه خریداران می توانند تا حدی به استمرار حرکت صعودی نفت امیدوار باشند و در این صورت، هدف بعدی صعود قیمت به سطح ۱۰۶٫۰۰ و حتی ۱۰۷٫۳۶ می باشد که این سطح به ترتیب بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۱۰۰ درصدی تشکیل شده اند.

این در حالی است که هنوز حرکت اصلاحی که از سطح ۱۰۵٫۰۶ (بالاترین سطح روز ۱۰ ژوئن) آغاز شده تکمیل نشده و ممکن است در صورت عدم توانایی قیمت در شکست سطح مقاومت ۱۰۵٫۱۶ به سوی سطح ۱۰۳٫۸۰(خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) برگردد و چنانچه این سطح با قدرت شکسته شود می تواند منجر به سقوط بیشتر به سطح ۱۰۲٫۹۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) شود.

بنابراین در حال حاضر نفت خام سبک آمریکا نیز در منطقه ای مابین ۱۰۳٫۸۰ و ۱۰۵٫۱۶ در حال نوسان است و در آینده نزدیک قطعا یکی از این دو خط شکسته خواهند شد.

از این رو می بینیم که فعلا در فضای بدون روند و ثبات بسر می برد و نکته قابل توجهی در خصوص قیمت نفت خام سبک آمریکا وجود ندارد و بنابراین باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال بر اساس قضاوت نماگرهای تحلیل تکنیکال قیمت آن هنوز انرژی صعود دارد و امروز قیمت توانست خود را به بالای سطح مقاومت ۱۱۰٫۳۲ دلار/بشکه برساند و از هم اکنون می توان هدف ۱۱۱٫۰۴ را برای آن متصوّر بود که این سطح بالاترین نرخ در روز ۲۲ مه می باشد.

از نظر تحلیل تکنیکال ، شکست سطح ۱۱۰٫۳۲ سکوی صعود نفت برنت را تشکیل خواهد داد و خریداران از این شرایط به نفع خود بهره خواهند گرفت. در شرایط فعلی به نظر میرسد قیمت بتواند صعود نماید و از محدوده اطراف ۱۱۱٫۰۴ (بالاترین سطح روز ۲۲ مه) نیز دوباره به قیمتهای بالاتر برسد.

به باور ما تشدید بحران در عراق و حمله گروهگ تروریستی داعش که به نگرانیهای موجود در مورد اخلال در تولیدات نفت عراق منجر شده در چنین شرایطی انتظار میرود قیمت نفت برنت به نقاط بالاتری دست پیدا کند.

پیش بینی ما برای امروز، تقویت نفت برنت دریای شمال به سطح ۱۱۱٫۰۴ است. با هم منتظر می مانیم. باید باور داشت که همین نگرانی ها از بحران عراق، تا کنون خریداران نفت برنت را پیروز بازار نگاه داشته است و نمودار روزانه نشان می دهد که خریداران در حال به کنترل درآوردن اوضاع هستند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت