تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd:

فشارهای نزولی یورو همچنان ادامه دارد و امروز تا نزدیکی سطح ۱٫۳۵۰۳ پایین آمد که این سطح در نزدیکی پایین ترین سطح ۴ ماهه اخیر می باشد که هفته گذشته پس از جلسه بانک مرکزی اروپا (ECB) ثبت کرده بود.

در حال حاضر قیمت این زوج ارز در محدوده ۱٫۳۵۲۰ قرار ذارد و طی روزهای معاملاتی اخیر قیمت تحرک چندانی در جهت کاهش یا افزایش از خود نشان نداده است اما روند اصلی همچنان نزولی است.

در محدوده اخیر قیمت یعنی در فاصله ۱٫۳۵۱۰ تا ۱٫۳۵۰۰ اندیکاتورهای تکنیکال و نحوه چینش سفارشات، قرار داشتن قیمت در محدود حمایت را هشدار میدهند بنابراین میتوان گفت قیمت حداقل مدتی را در نزدیکی این سطوح سپری خواهد کرد تا پس از آن معامله گران با شکست سطح ۱٫۳۵۰۰ با اطمینان زیادی وارد پوزیشن های فروش جدید تا هدفهای ۱٫۳۴۸۰ و ۱٫۳۴۶۰ شوند.

یک بررسی اجمالی نشان می دهد کسانی که قصد فروش یورو را دارند بهترین گزینه برای ارز مقابل دلار آمریکا ، ین ژاپن و سایر ارزهای پربازده نظیر دلار استرالیا و حتی دلار نیوزلند می باشند. به عبارتی فروش یورو بهترین گزینه برای معامله می باشد.

بطوریکه ارزش یورو پس از آنکه امروز صبح بانک مرکزی نیوزلند (RBNZ) نرخ بهره بانکی خود را به ۳٫۲۵ درصد افزایش داد و مواضع تندی در جهت مبارزه با تورم اتخاذ نمود، در مقابل دلار نیوزلند به پایین ترین سطح در طی ۱۳ ماهه گذشته سقوط کرد.

بنابراین به نظر می رسد که همه عوامل دست به دست هم داده اند که یورو باز هم ضعیف تر شود و از بیانیه امروز صبح بانک مرکزی نیوزلند چنین برداشت می شود که RBNZ درصدد اعمال سیاستهای انقباضی و بانک مرکزی اروپا در صدد اعمال سیاستهای انبساطی بیشتری است که منجر به تضعیف بیشتر یورو در مقابل دلار نیوزلند می شود.

در کل به اعتقاد ما، یکی از دلایلی که احتمال سقوط قیمت یورو در مقابل دلار آمریکا را بسیار زیاد می کند آنکه نرخ بازدهی اوراق قرضه آلمان نیز تحت فشار قرار گرفته است و اختلاف بازدهی اوراق ۲ ساله آمریکا با آلمان به حدود ۳۹ واحد رسیده است که این سطح بیشترین حد در ۷ ساله گذشته محسوب می شود و از این رو یورو چاره ی جز سقوط نخواهد داشت.

بر روی چارت قیمت زوج دلار- ین ژاپن نیز که نگاه می کنیم می بینیم تا به حال چندین بار محدوده حمایت ۱۰۱٫۸۵ و ۱۰۱٫۷۵ لمس شده و در این منطقه خریداران علاقمند به خرید شده اند و حتی در سطح ۱۰۱٫۴۰ و ۱۰۱٫۳۵ سفارشات خرید چیده شده اند ولی در محدوده مقاومت ۱۰۲٫۵۰ و ۱۰۲٫۶۰ و منطقه ۱۰۲٫۸۰ الی ۱۰۲٫۸۵ عمدتا فروشندگان وارد بازار خواهند شد.

در هر صورت از آنجاییکه روند صعودی این زوج بدلیل رشد بازدهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا همچنان پایدار است می توان به ترتیب در سطوح ۱۰۱٫۷۵ ، ۱۰۱٫۷۰ و حتی ۱۰۱٫۴۰ الی ۱۰۱٫۳۵ وارد پوزیشن های خرید با هدف ۱۰۲٫۵۰ و ۱۰۲٫۶۰ و ۱۰۲٫۸۰ الی ۱۰۲٫۸۵ شد.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز در صورت کاهش قیمت، می بایست با احتیاط بیشتری عمل کنیم و برای امروز باید توجه داشت که نرخ های ۱۳۷٫۸۰ و ۱۳۷٫۷۵ الی ۱۳۷٫۷۰ فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن های خرید و سطوح ۱۳۸٫۷۰ و ۱۳۹٫۰۰ و ۱۳۹٫۲۰ الی ۱۳۹٫۳۰ فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن های فروش بوجود خواهد آورد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو