تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

با توجه به نمودار تحلیل تکنیکال اونس طلا می توان دریافت که قیمت برای امروز فعلا با سطح مقاومت در سطح ۱۲۷۴ مواجه است و در نمودار پایین حرکت قیمت تا زمانیکه پایین خط روند کاهشی قرار دارد، نشانه‌ای از بازگشت به سوی سطح ۱۲۶۰ صادر کرده است.

تکرار و ادامه نوسان قیمت در زیر این سطح مقاومت میتواند منجر به برگشت قیمت گردد و این منطقه می تواند انگیزه‌ای منطقی برای زیر نظر گرفتن حرکت اصلاحی باشد.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج کاهشی (c) واقع شده است که این موج از سطح ۱۳۳۰٫۹۰ (بالاترین سطح روز ۱۴ آوریل) شروع شده است.

همچنین در چارت پایین می بینیم که خط روند کاهشی رسم شده از سطح ۱۳۹۱٫۷۶ (بالاترین سطح روز ۱۷ مارس) همچنان پابرجاست و قیمت نتوانسته که با قدرت از این خط روند گذر کند.

در هر صورت معتقدیم که موج افزایشی قیمت که اخیرا از سطح ۱۲۴۰٫۶۹ (پایین ترین سطح روز ۲ ژوئن) شروع شده خیلی امتداد داشته و ممکن است که در اطراف این سطح مقاومت به پیک و سقف خود برسد و پس از آن حرکتی اصلاحی به سطح ۱۲۶۰ را آغاز نماید.

لازم به ذکر است که در حرکت صعودی، چنانچه قیمت بتواند از مرز ۱۲۷۸ با قدرت بگذرد، آنگاه شرط اولیه تکنیکال برای ایجاد یک موج افزایشی بوجود آمده است و احتمال افزایش قیمت به سطح ۱۲۸۷ تقویت می شود که این سطح برروی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی واقع شده است.

پس از به وقوع پیوستن این شرط اولیه، نمودار قیمت احتیاج به تحلیل تکنیکال مجدد دارد. بنابراین برای امروز محدوده ۱۲۷۴ تا ۱۲۷۸ مقاومت مستحکمی را برای اونس طلا تشکیل داده که می تواند نشانه ای از بازگشت و اصلاح قیمت به سطح ۱۲۶۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) باشد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا