تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

صعود مجدد اونس طلا به نرخهای بالای ۳ هفته گذشته همان اتفاقی بود که در واکنش به بحران عراق پیشتر انتظار آن وجود داشت و بدان اشاره کرده بودیم. در حال حاضر، اونس طلا همچنان در سطح بالای مقاومت ۱۲۷۶ قرار دارد و این احتمال قویاً وجود دارد که حرکت افزایشی آن امتداد بیشتری داشته باشد.

در بررسی تحلیل تکنیکال اونس طلا در نمودار روزانه، مشاهده می کنید که قیمت پس از شکست سطح مقاومت ۱۲۷۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) در حال حاضر بالای خط روند نزولی رسم شده قرار گرفته است.

این محدوده قیمتی بدلیل اینکه توانسته از منطقه مقاومت مهم ۱۲۷۸ و خط روند عبور کند، محدوده خوبی برای رشد احتمالی قیمت تا سطوح ۱۲۹۲ و ۱۲۹۸ خواهد بود.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۱۳۹۱٫۷۶ (بالاترین سطح روز ۱۷ مارس) به ۱۲۴۱ (پایین ترین سطح روز ۳ ژوئن) قرار خواهد گرفت که شکست سطح ۱۲۷۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) براحتی می تواند هدف ۱۲۹۸ را نمایان سازد.

در حرکت کاهشی نیز نفوذ قیمت به زیر سطح حمایت ۱۲۷۶ صرفا در جهت یک حرکت پول بک (pullback) به سوی خط روند کاهشی رسم شده از سطح ۱۳۹۲ می باشد و تنها به شرط کاهش قیمت تا سطح ۱۲۶۸ می توان گفت که حرکت برگشتی و اصلاحی آغاز شده از سطح ۱۲۴۰٫۶۱ به پایان رسیده است.

از این رو مشاهده می کنید که این قیمت اونس طلا، در بالای محدوده مقاومتی خوبی قرار گرفته و می توان با هدف قیمتی ۱۲۹۲ و ۱۲۹۸ اقدام به خرید نمود و حتی شکست سطح ۱۲۹۸ نشان از احتمالا افزایش بیشتر قیمت به سوی سطح ۱۳۱۶ خواهد داشت که این سطح نیز بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی مشخص شده است.

از نظر تحلیل فاندامنتال نیز تحولات عراق و ادامه ناآرامی ها و درگیری های شدید این کشور می تواند تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی اونس طلا داشته باشد. بدین جهت در صورت گسترش بحران عراق هدفهای ۱۲۹۸ و ۱۳۱۶ قابل پیش بینی خواهند بود.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا