تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا همچنان هدف ۱۰۸٫۷۲ و ۱۰۹٫۵۶ دلار/بشکه معتبر است که این هدف را همانطور که قبلا گفتیم بررسی سطوح فیبوناچی و امواج الیوت تایید کرده اند.

پیشتر توضیح داده شد که عامل اصلی افزایش قیمت نفت ادامه درگیری ها و بحران عراق بوده است و با بروز جدی بحران در عراق ، سرمایه گذاران بازار نفت را به هراس آورده و این جو روانی به تشکیل پوزیشن های خرید نفت منجر شده است.

کاملاً مشخص است که فعالان بازار نفت به شدت از اختلال در تولید نفت در عراق هراس دارند و این موضوع می تواند حرکت افزایشی نفت را بیشتر کند.

اگر اندکی دقیق تر چارت فوق را مورد بررسی قرار دهیم متوجه می شویم قیمت در سطح کلیدی ۱۰۷٫۳۶ یک سطح مقاومتی داشته است و قیمت به این سطح تحت عنوان مقاومت قیمت واکنش نشان داده است.

در تحلیل تکنیکال همانطور که مشاهده می کنید تشکیل موج افزایشی c باعث تقویت قیمت از محدوده ۱۰۱٫۶۰ تا محدوده فعلی قیمت شده است. به باور ما این سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۹۸٫۷۴ (پایین ترین سطح روز ۱ مه) آغاز گردیده است.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که این موج به بالای سطح مقاومت ۱۰۷٫۳۶ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) رسیده است و از هم اکنون به سوی سطوح فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی و ۱۳۸٫۲ درصدی در حال افزایش است.

در حرکت بازگشت انتظار داریم که سطح حمایت ۱۰۶٫۳۷ به عنوان حمایت قیمت عمل کند که این سطح پایین ترین سطح روز ۱۳ ژوئن می باشد. تنها به شرط آنکه قیمت به زیر این سطح برسد موجب تکمیل موج c می شود که می تواند به سطح ۱۰۵٫۱۶ بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی برگردد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال با توجه به اینکه قیمت آن در سطح ۱۱۲٫۵۵ دلار/بشکه مورد حمایت واقع شده است، انتظار داریم که در معاملات امروز دوباره به سوی سطح ۱۱۴٫۶۹ افزایش یابد که این سطح بالاترین سطح ۱۳ ژوئن می باشد.

در نمودار زیر دیده می شود که این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از افزایش ۱۰۹٫۱۰ (پایین ترین سطح روز ۱۰ ژوئن ) به ۱۱۴٫۶۹ قرار گرفته است.

از نظر تحلیل تکنیکال، حرکت کاهشی قیمت از سطح ۱۱۴٫۶۹ صرفا یک حرکت اصلاحی می باشد تا روند بازگشت نزولی و این افزایش قیمت با فشار تقاضا بالا بوده و حجم زیاد باعث ایجاد حالتی از مومنتوم افزایشی در بازار گردیده است.

البته برای اینکه از افزایش قیمت به سطح ۱۱۴٫۶۹ مطمئن شویم می بایست قیمت به بالای سطح ۱۱۳٫۰۵ برسد این در حالی است که نفوذ قیمت به زیر سطح ۱۱۲٫۵۵ منجر به برگشت قیمت به سوی منطقه حمایت ۱۱۱٫۹۰ تا ۱۱۱٫۲۴ می شود که این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۵۰ درصدی مشخص هستند.

در هر صورت احتمال وقوع حالت اول و رسیدن قیمت نفت برنت به سطح ۱۱۴٫۶۹ بسیار بالاتر است چرا که بازار با توجه به بحران عراق مومنتوم و فشار خرید زیادی در نقطه فعلی دارد و با توجه به صحبت های فوق در صورت شکسته شدن سطح ۱۱۳٫۰۵ می توان اقدام به خرید نفت برنت با هدف ۱۱۴٫۶۹ دلار/بشکه نمود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال آمریکا

نفت برنت