تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd:

در زوج یورو – دلار، بار دیگر امروز شاهد بازگشت یورو به سوی سطح ۱٫۳۵۱۰ بودیم که نشان دهنده تلاش مجدد فروشندگان برای عبور از این سطح و حرکت به سوی سطح ۱٫۳۵۰۰ (پایین ترین سطح ۴ ماهه گذشته) می باشد اما هنوز خریداران در منطقه ۱٫۳۵۱۰ تا ۱٫۳۵۰۰ سفارشات خرید خود را قرار داده اند.

در بررسی تحلیل تکنیکال یورو همانطور که در تایم فریم روزانه مشاهده می کنید قیمت سطح ۱٫۳۵۶۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) را شکسته و در حوالی منطقه ۱٫۳۵۱۰ تا ۱٫۳۵۰۰ سرعت کندی در جهت کاهش دارد و این عمدتا به خاطر وجود سفارشات خرید در این منطقه میباشد که همچنان به عنوان سّد مستحکم در برابر کاهش قیمت عمل می کند.

از این رو برای امروز سفارشات خرید در حدود ۱٫۳۵۱۰ تا ۱٫۳۵۰۰ (حد استاپ پایین آن) و سفارشات فروش نیز به ترتیب در سطوح ۱٫۳۵۸۵ ، ۱٫۳۵۹۰ ، ۱٫۳۶۰۰ ، ۱٫۳۶۴۰ ، ۱٫۳۶۵۰ ، ۱٫۳۶۸۰ ، ۱٫۳۶۹۰ ، ۱٫۳۷۰۰ و مرحله آخر در منطقه ۱٫۳۷۳۵ و ۱٫۳۷۴۰ وجود دارند.

به باور ما قیمت زوج یورو – دلار همانطور که قبلا نیز گفتیم فعلا در جایی قرار گرفته که کاملا مشخص است که منتظر نتیجه جلسه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) در روز چهارشنبه است که آیا چشم انداز رشد اقتصادی خود را افزایش می دهد یا خیر.

اگر چشم انداز اقتصادی افزایش یابد این مسئله موجب تقویت گمانه زنی ها از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا می شود که این موضوع می تواند منجر به تضعیف یورو و شکست سطح ۱٫۳۵۰۰ گردد و از آنجایی نرخ سود سپرده های بانکی اروپا منفی است از این پس، یورو به عنوان ارز تامین مالی در معاملات انتقالی بکار گرفته خواهد شد که این می تواند منجر به کاهش بیشتر ارزش یورو در برابر دلار و مخصوصا در مقابل پوند گردد.

احتمالا در صورت شکست سطح ۱٫۳۵۰۰ تا حدود ۱٫۳۴۸۲ و ۱٫۳۴۷۷ الی ۱٫۳۴۶۰ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) قرار می گیرد اما اگر تغییر چندانی در سیاستهای پولی انجام نگیرد، احتمالا دوباره قیمت این زوج ارز در همین منطقه ۱٫۳۵ تا ۱٫۳۶ در نوسان خواهد بود.

به هر حال یک حجم فروش خوب زیر سطح استاپ ۱٫۳۵۰۰ نیاز است تا این سطح شکسته شود و پس از آن می توان اقدام به فروش یورو نمود. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی این زوج و هدف بعدی آنها مشخص شده است.

*********************************

در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن نیز سطح حمایت قیمت در منطقه ۱۰۱٫۷۰ و پس از آن در حوالی ۱۰۱٫۴۰ و ۱۰۱٫۳۵ قرار دارد و انتظار می رود فرصتهایی خرید در این محدوده و حتی پایین تر یعنی سطوح حمایت ۱۰۱٫۱۰ و ۱۰۱٫۰۰ ایجاد شود، سفارشات فروش نیز در دو مرحله به ترتیب در محدوده ۱۰۲٫۲۰ و ۱۰۲٫۳۰ بعدی در منطقه ۱۰۲٫۵۰ و ۱۰۲٫۶۰ قرار دارند.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز امروز با توجه به عدم انتشار اخبار اقتصادی خاص به غیر از شاخص صنعتی امپایر استیت آمریکا، میزان خرید اوراق بهادار بلند مدت (TIC) و تولیدات صنعتی، انتظار می رود امروز حرکت خنثی قیمت بین ۱۳۷٫۷۰ و ۱۳۸٫۵۰ ادامه یابد اما با توجه به نوسانات اخیر و سطوح تکنیکال، دامنه این حرکت زیاد خواهد بود.

به باور ما حرکت نزولی زوج ارز یورو – ین ژاپن کماکان ادامه داشته اما امروز برای ورود معامله گران به پوزیشن های فروش، سطوح ۱۳۸٫۵۰ ، ۱۳۸٫۷۰ ، ۱۳۹٫۰۰ و بعدی ۱۳۹٫۲۰ الی ۱۳۹٫۳۰ فرصت مناسبی با تارگت ۱۳۷٫۷۰ و ۱۳۷٫۵۰ است البته باید توجه داشت که امروز برخی از سفارشات خرید این زوج ارز در حوالی ۱۳۷٫۷۰ تا ۱۳۷٫۵۰ قرار دارند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو