تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd:

در بررسی تحلیل تکنیکال یورو ، پیشتر قیمت این زوج ارز را مورد بررسی قرار داده بودیم و همانطور که در تحلیل قبلی خدمتتان عرض کردیم، بدلیل سفارشات خرید در ۱٫۳۵۱۰ تا ۱٫۳۵۰۰ می توانستیم اقدام به خرید یورو در این محدوده کنیم و برای امروز پوزیشن های خریداری شده را در همان منطقه نزدیک به ۱٫۳۵۸۵ ، ۱٫۳۵۹۰ و ۱٫۳۶۰۰ باید بفروش برسانیم.

باید توجه داشت که دید ما از منطقه ۱٫۳۵۸۵ به بعد برای یورو نزولی می باشد مگر آن که قیمت این زوج ارز همانطور که در چارت زیر دیده می شود بتواند به بالای سطح مقاومت ۱٫۳۵۹۰ (خط تنکان سن روزانه) و مقاومت مهم ۱٫۳۶۱۰ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) برسد که آن وقت مقداری افزایش می یابد اما سفارشات فروش بعدی بر روی منطقه ۱٫۳۶۴۰ و ۱٫۳۶۵۰ پس از آن ۱٫۳۶۸۰ و ۱٫۳۶۹۰ قرار خواهند گرفت.

این تحولات برای فروشندگان یورو خوشبینانه به نظر می رسد زیرا سطوح مقاومت بسیاری در نرخهای بالای ۱٫۳۵۸۵ و ۱٫۳۵۹۰ و ۱٫۳۶۰۰ دیده می شود.

در صورت بازگشت قیمت نیز به زیر سطح ۱٫۳۵۴۶ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته گذشته) همچنان محدوده ۱٫۳۵۲۰ و ۱٫۳۵۱۰ حد استاپ پایین ۱٫۳۵۰۰ فرصتهایی برای ورود به پوزیشن خرید دارند و تا هنگامی که سطح ۱٫۳۵۰۰ شکسته نشود، انتظار داریم سفارشات خرید یورو کماکان در حوالی ۱٫۳۵۲۰ ، ۱٫۳۵۱۰ و ۱٫۳۵۰۰ ادامه یابد.

از نظر تحلیل فاندامنتال نیز مهمترین دلیل اقبال معامله گران به فروش یورو، واگرایی بین سیاستهای پولی آمریکا و اروپا می باشد و انتظار برای کاهش محرکهای مالی بانک مرکزی آمریکا است که پیش بینی می شود، این تصمیم در نشست فردا شب کمیته سیاستگذاری بانک فدرال رزرو آمریکا (FOMC) صورت گیرد این در حالی است که بانک مرکزی اروپا (ECB) همچنان در اندیشه سیاستهای انبساطی و کاهش نرخ بهره است.

آنچه در روزهای اخیر حرکت بازار ارز و خصوصاً حرکت یورو در مقابل دلار را تحت تاثیر خود قرار داده است، اختلاف میزان سود اوراق قرضه دولتی آمریکا با اوراق آلمان است که برای اوراق قرضه ۲ ساله به ۴۴٫۵ واحد و برای اوراق قرضه ۱۰ ساله به ۱۲۲٫۸ واحد رسیده است. با این پیش فرض، انتظار می رود،حرکت یورو همچنان رو به سقوط باشد و جز چند حرکت اصلاحی، روند اصلی همچنان نزولی باقی بماند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

ین ژاپن