تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

بی تردید امشب بازار در انتظار بیانیه کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا و کنفرانس خبری خانم یلن (ریس بانک فدرال رزرو) است و خود را برای واکنش احتمالاً شدید نسبت به آن آماده ساخته است. این انتظار از آنجایی صورت می گیرد که قیمت اونس طلا همچنان در دامنه ۱۲۵۸ و ۱۲۷۶ در نوسان است.

در آستانه اعلام تصمیم بانک فدرال برای تعیین برنامه خرید اوراق قرضه و انتظار کاهش مجدد آن هم اکنون معامله گران و فعالان بازار جهانی طلا توجه خاصی به نتایج نشست دیروز و امروز بانک فدرال رزرو (FOMC) و وضعیت اونس طلا نموده اند.

پیش بینی می شود امشب در ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران بانک فدرال به اتخاذ سیاستهای آتی در خصوص کاهش ۱۰ میلیارد دلار دیگر از برنامه خرید اوراق قرضه اشاره نماید.

همانطور که می دانیم بانک مرکزی آمریکا با توجه به کاهش میزان نرخ بیکاری در آمریکا و بهبود وضعیت اقتصادی در این کشور از اواخر سال میلادی گذشته تصمیم گرفت برنامه خرید اوراق قرضه خود را به طور تدریجی از ۸۵ میلیارد به ۴۵ میلیارد دلار کاهش دهد و بدین ترتیب بانک مرکزی آمریکا در بیانیه امشب خود اعلام خواهد کرد که ماه آینده تنها ۳۵ میلیارد دلار اوراق قرضه دولتی خریداری می کند.

به باور ما سرمایه گذاران می بایست نسبت به وضعیت آتی اقتصاد آمریکا احتیاط بیشتری به خرج دهند زیرا این امکان وجود دارد که بانک فدرال در مواجه با شرایط خاص هر اقدامی را انجام دهد.

هرچند احتمال افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا در سال جاری بسیار کم است، اما این انتظار همچنان در بازار وجود دارد که در نیمه دوم سال آینده نرخ بهره افزایش یابد و معامله گران در انتظار اعلام تصمیم کمیته سیاستگذاری پولی بانک فدرال (FOMC) برای تعیین نرخ بهره بانکی هستند که امشب منتشر خواهد شد.

در حال حاضر، به نظر می رسد، با توجه به آنکه امروز صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) در حدود ۲۶۰ کلیو طلا فروخت و دوباره ذخایر طلای خود را کاهش داد (هم اکنون کل موجودی ذخایر طلا این صندوق ۷۸۲٫۶۲ تن می باشد)، اونس طلا در صورت شکست سطح ۱۲۵۸ تمایل به بازگشت به سوی ۱۲۵۰ و ۱۲۴۵ دارد.

در بررسی تحلیل تکنیکال اونس طلا، همانطور که در چارت فوق مشاهده می کنید، قیمت کاملاً در پایین سطح ۱۲۷۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) تثبیت شده است و شکسته شدن سطح ۱۲۵۸ (پایین ترین سطح روز گذشته) راه را برای رسیدن قیمت به سطح ۱۲۵۰ و ۱۲۴۵ هموار خواهد کرد و در ادامه، احتمال امتداد تا پایین ترین سطح روز ۲ ژوئن (نرخ ۱۲۴۰٫۶۱) وجود دارد.

از سوی دیگر، در صورت افزایش، بسته شدن قیمت در بالای سطح مقاومت ۱۲۷۶ موجب شروع حرکت افزایشی به ۱۲۸۵ و ۱۲۹۰ می شود. بنابراین فعلا بازار به حرکت تکنیکی خود ادامه می دهد و همچنان با پتانسیل بالا، در انتظار اعلام خبر امشب باقی مانده است و معامله گران در انتظار شروع یک روند حرکت، پس از چند روز حرکت خنثی هستند.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا