تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd:

در آستانه اعلام تصمیم بانک فدرال آمریکا و تعیین سیاستهای پولی جدید، نوسانات یورو در طول سشن آسیا و اروپا در روندی خنثی و بدون جهت خاصی قرار گرفته و همگی در انتظار محرّکی برای شروع حرکت مانده اند. به باور ما، تا زمان اعلام نرخ بهره و انتشار بیانیه بانک فدرال رزرو در ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران، این وضعیت در بازار ادامه خواهد داشت.

نوسانات این زوج ارز در طی چند روز گذشته در روندی خنثی قرار دارد و هرچند که در سطوح فعلی، فرصتهایی برای ورود به پوزیشن فروش در سطوح نزدیک به ۱٫۳۵۸۰ و ۱٫۳۶۰۰ دیده می شود اما سطح حمایت کوتاه مدت بر روی نرخ ۱٫۳۵۰۰ و ۱٫۳۴۸۰ قرار دارد.

در تصویر بزرگتر، به دلیل وجود سطح مقاومت قیمت در ۱٫۳۵۷۳ (خط میانگین متحرک ۱۰ روزه) و ۱٫۳۵۸۵ و ۱٫۳۵۹۵ (خط تنکان سن) همچنان انتظار حرکت کاهشی قیمت را داریم و انتظار می رود بازگشت مجدد قیمت به این سطوح فرصتهایی را برای فروشندگان فراهم آورد.

قیمت هر یورو در این چند روز گذشته نتوانسته بر مقاومتهای ۱٫۳۵۸۵ و ۱٫۳۵۹۰ و ۱٫۳۶۰۰ پیروز شود و در روزهای گذشته نیز عرض شد که یورو در حال ساختن سقف است و بزودی کاهشی خواهد شد.

سقف های خوبی در ۱٫۳۵۸۵ ، ۱٫۳۵۹۰ ، ۱٫۳۶۰۰ و حتی ۱٫۳۶۴۰ و ۱٫۳۶۵۰ ساخته شده اند. به احتمال زیاد قیمت این زوج تا بعد از ظهر که بازارهای آمریکا باز می شوند، بعید است به پایین ۱٫۳۵۰۰ کاهش یابد.

حتی ممکن است با توجه به سفارشات خرید معامله گران حرفه ای در منطقه ۱٫۳۵۰۰ و ۱٫۳۴۸۰ کمی شاهد افزایش به سوی منطقه ۱٫۳۵۸۰ و ۱٫۳۶۰۰ باشیم و پس از آن از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران این بیانیه بانک مرکزی آمریکا و سخنرانی خانم یلن (ریس این بانک) است که جهت بعدی قیمت را مشخص خواهد کرد.

بنابراین در زوج ارز یورو – دلار برای امروز نقاط نزدیک به ۱٫۳۵۸۰ و ۱٫۳۵۹۰ و ۱٫۳۶۰۰ حتی ۱٫۳۶۴۰ و ۱٫۳۶۵۰ فرصتی برای فروشندگان و نقاط نزدیک به ۱٫۳۵۰۰ و ۱٫۳۴۸۰ فرصتی برای خریداران خواهد بود تا بار دیگر وارد معامله شوند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy:

همانطور که در بالا اشاره شد بانک مرکزی آمریکا (FOMC) امروز تصمیم خود برای میزان نرخ بهره و برنامه خرید اوراق قرضه را اعلام خواهد کرد و هرچند به احتمال زیاد تغییری در وضعیت نرخ بهره اعلام نخواهد شد اما تصمیم در خصوص کاهش بودجه خرید دارایی ها و چشم انداز نرخ بهره ممکن است نوساناتی را برای بازارها به همراه داشته باشد.

انتظار داریم در وضعیت فعلی تغییری در نرخ بهره صورت نگیرد اما بودجه خرید دارایی ها ۱۰ میلیارد دلار دیگر کاهش یابد. از نظر تحلیل تکنیکال همانطور که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید قیمت زوج دلار- ین ژاپن وارد محدوده ابر ایچیموکوی یعنی ناحیه ۱۰۲٫۲۰ تا ۱۰۲٫۶۷ شده است.

با توجه به شکست خطوط میانگین متحرک کوتاه مدت و تثبیت کامل قیمت در بالای سطح ۱۰۱٫۸۰ (خط کیجون سن) فعلا حرکت افزایشی را در کوتاه مدت بیشتر کرده است اما باید برای امروز توجه داشت که معامله گران برای امروز دستورات خرید خود را در دامنه ۱۰۲٫۲۰ تا ۱۰۲٫۱۰ و سفارشات فروش خود را در محدوده ۱۰۲٫۳۰ و ۱۰۲٫۴۰ قرار داده اند.

بنابراین تا زمان انتشار بیانیه بانک مرکزی آمریکا می توان به پوزیشن خرید در منطقه ۱۰۲٫۲۰ و ۱۰۲٫۱۰ با تعیین استاپ در محدوده پایین ۱۰۱٫۸۰ و فروش در منطقه ۱۰۲٫۳۰ تا ۱۰۲٫۴۰ با حد استاپ بالای ۱۰۲٫۹۰ پرداخت و یا در انتظار ماند تا جهت حرکت بعد از خبر امشب مشخص گردد.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز امروز ترجیح می دهیم در نرخهای پایین یعنی ۱۳۸٫۴۰ ، ۱۳۸٫۳۵ و ۱۳۸٫۲۰ اقدام به خرید کنیم و استاپ های خرید را در پایین سطح ۱۳۷٫۵۰ قرار داده در انتظار صعود تا سطوح ۱۳۸٫۷۰ و ۱۳۹٫۰۰ باشیم.

با این حال می بایست تایید کنیم که ادامه حرکت صعودی می تواند بوسیله برخی از عوامل تعدیل شود و سطح مقاومت ۱۳۸٫۷۰ تا ۱۳۹٫۰۰ همچنان به عنوان مقاومت مستحکم مانع از پیشرفت صعودی این زوج ارز گردد و برای امروز نیز سفارشات فروش این زوج ارز در حوالی ۱۳۸٫۷۰ تا ۱۳۹٫۰۰ قرار گرفته اند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن