تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

تحلیل قبلی همچنان معتبر است و برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح مقاومت و رزیستنس ۶۷۴۲ دلار/تن را لمس کند و چنانچه بتواند این سطح مقاومت را با قدرت بشکند تا حدود سطح ۶۷۹۶ افزایش می یابد.

در نمودار زیر کاملا مشخص است که حرکت پنج موجی قیمت جهانی مس از سطح ۶۹۷۰ (بالاترین سطح روز ۲۸ مه) تکمیل شده است و هر چند هنوز معلوم نیست که این چرخه تا چقدر می تواند برگشت داشته باشد.

اما خیلی سخت نیست که قیمت مس بتواند به سطح ۶۷۴۲ برسد و این سطح در نمودار پایین بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از افزایش ۶۵۱۳٫۲۵ (پایین ترین سطح روز ۱۵ آوریل) به ۶۹۷۰ تشکیل شده است.

حتی صعود بیشتر قیمت جهانس مس به سطح ۶۷۹۶ نیز چندان دور از انتظار نیست و این نرخ بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی دیده می شود که در نمودار زیر به وضوح مشخص گردیده است.

در حرکت کاهشی نیز سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی یعنی سطح ۶۶۲۱ قرار گرفته است که در صورت شکست این سطح به سوی سطح ۶۵۱۳ کاهش می یابد.

البته همانطور که قبلا گفته شد روند کلی قیمت مس در معاملات کماکان صعودی می باشد و احتمال رسیدن قیمت به سطح مقاومت ۶۷۴۲ وجود دارد. چنانچه قیمت با مومنتوم و فشار افزایشی به بالای این سطح برسد موجب افزایش تا سطح ۶۷۹۶ دلار/تن خواهد شد که در چارت زیر مشخص است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت آلومینیم آلیاژی نیز همچنان پیش بینی می کنیم که  قیمت آن به سطح ۱۸۷۹ دلار/تن برگشت داشته باشد زیرا همانگونه که در نمودار پایین به وضوح مشخص است ، سطح حمایت قیمت در سطح ۱۸۳۶ ساخته شده است.

این سطح حمایت در نمودار پایین بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج افزایشی ۱۷۵۴٫۷۵ (پایین ترین سطح روز ۲۱ مه) به ۱۹۱۸ (بالاترین سطح روز ۹ ژوئن) قرار گرفته است.

در بررسی تحلیل تکنیکال آلومینیم آلیاژی مشاهده می فرمائید که قیمت هنوز نتوانسته که منطقه حمایتی ۱۸۳۶ را با قدرت به سمت پایین رد کند و در بازگشت انتظار داریم این سطح همچنان به عنوان حمایت عمل کند.

از سوی دیگر باید به این نکته توجه داشت که حرکت کاهشی قیمت از سطح ۱۹۱۸ هنوز کامل نشده است و ممکن است با شکسته شدن سطح ۱۸۳۶ موجب از سرگیری روند قیمت به سوی سطح ۱۷۹۳ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) گردد که این سطح محل برخورد قیمت به خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۱۶۷۱٫۲۵ (پایین ترین سطح روز ۳ فوریه) می باشد.

بنابراین سطح حمایت ۱۸۳۶ فعلا سدّ و مانع محکمی برای ادامه هر گونه حرکت کاهشی محسوب میشود و اکنون برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی می بایست منتظر لمس سطح ۱۸۷۹ دلار/تن باشیم که در چارت زیر به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم