تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

با پایان یافتن تب و تاب ناشی از تصمیمات روز چهارشنبه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) اکنون توجه بازار بار دیگر به رویدادهای منطقه یورو معطوف خواهد شد. تا بدین جای کار ایندکس دلار آمریکا در طول هفته به میزان ۰٫۲۵%- کاهش داشته که این میزان کاهش هفتگی در طی ۲ ماهه گذشته سابقه نداشته است.

دیروز سقف تکنیکال یورو بر روی محدوده ۱٫۳۶۴۰ و ۱٫۳۶۵۰ باعث شد که یورو بیش از آن افزایش نیابد و همانطور که دیروز پیش بینی کرده بودیم تا حدود ۱٫۳۶۰۰ کاهش یافت.

همچنان قیمت زوج ارز یورو – دلار مابین نرخهای ۱٫۳۵۸۰ و ۱٫۳۶۴۵ در نوسان است و بازار به انتظار اخبار جدید است تا جهت بعدی قیمت مشخص گردد.

سناریوی کاهش دیروز یورو از نزدیکی سطح ۱٫۳۶۴۰ به درستی اتفاق افتاد و یورو هم اکنون به پایین ۱٫۳۶۰۰ ریزش داشته ولی هم اکنون در حال معامله شدن بر روی منطقه ۱٫۳۵۸۰ است.

نکته جالب توجهی که می توان بر روی نمودار به آن اشاره نمود آنکه، قیمت در حوالی ۱٫۳۵۸۰ و ۱٫۳۵۷۶ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته) و ۱٫۳۵۶۰ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته) خریداران نسبت به فروشندگان برتری بیشتری دارند و در حوالی ۱٫۳۶۴۰ ، ۱٫۳۶۵۰ و ۱٫۳۶۶۰ و ۱٫۳۶۷۰ فروشندگان با حد استاپ بالای ۱٫۳۶۹۰ وارد بازار می شوند.

احتمالاً بانک های مرکزی آسیا تلاش خواهند کرد تا از افزایش بیشتر یورو در دو مرحله ۱٫۳۶۴۰ ، ۱٫۳۶۵۰ و ۱٫۳۶۶۰ الی ۱٫۳۶۷۰ جلوگیری کنند و در حرکت کاهشی نیز همانطور که بیان شد سفارشات خرید یورو عمدتا روی ۱٫۳۵۸۰ ، ۱٫۳۵۷۵ و ۱٫۳۵۶۰ قرار دارند و باید ببینیم آیا امروز یورو این سطوح پایین را می بیند یا به راه خود به سمت نرخهای بالای ۱٫۳۶۳۰ ادامه می دهد.

************************************

در زوج ارز پوند – دلار نیز اگر قیمت به روند افزایشی خود ادامه دهد، حرکت افزایشی با شدت بیشتر صورت خواهد گرفت و همچنین، پس از آنکه در این هفته آمارهای اقتصادی مهم و مثبتی در انگلیس منتشر گردید، احتمال افزایش نرخ بهره و اعمال سیاستهای انقباضی از سوی بانک مرکزی این کشور (BoE) در سه ماهه چهارم سال جاری بیشتر شده است.

همین امر به افزایش چشمگیر پوند به بالاترین سطح ۷ ساله گذشته کمک کرده است. افزایش اختلاف بازدهی نرخ اوراق قرضه ۲ ساله انگلیس با نرخ بازدهی اوراق قرضه ۲ ساله آمریکا یکی از عوامل اصلی رشد پوند در برابر دلار می باشد. همچنان در انتظار استمرار حرکت صعودی زوج پوند- دلار هستیم اما برای این کار می بایست سطح مقاومت ۱٫۷۰۶۴ شکسته شود تا راه برای صعود بیشتر و حرکت به سطوح ۱٫۷۱۰۰ ، ۱٫۷۲۰۰ ، ۱٫۷۳۳۱ و ۱٫۷۵۰۰ هموار گردد.

************************************

در سایر تحولات و در مورد آخرین وضعیت قیمت جهانی اونس طلا همانگونه که در این چند روزه بیان شد روند قیمت جهانی طلا افزایشی است و دیروز با شیب بسیار تند خریداران وارد بازار شدند و قیمت را تا بالاترین نرخهای ۲ ماهه گذشته رساندند.

برای امروز کف قیمت تا محدوده ۱۳۰۰ بالاتر آمده است و دیروز توانست با قدرت در بالای خط میانگین متحرک ۵۰ ، ۱۰۰ و ۲۰۰ روزه بسته شود ولی نیاز است که از سطح مقاومت سطح فیبوناچی ۵۰ درصدی بر روی نرخ ۱۳۱۵ به راحتی بگذرد و کندل هفتگی امروز بالای این سطح بسته شود.

فعلا روی محدوده ۱۳۰۷ تا ۱۳۱۳ در حال معامله است و قبلا گفته شد که اگر سطح ۱۳۱۵ با موفقیت پشت سر گذاشته شود و کندل هفتگی بالای آن بسته شود، اونس طلا براحتی می تواند تا حدود ۱۳۳۲ و سپس ۱۳۵۰ (مماس با خط روند کاهشی الگوی مثلث) افزایش یابد که در نمودار زیر مشخص است.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا