تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd:

امروز تا بدین جای کار اعلام ضعیف میزان مدیران خرید کارخانه ای و خدمات اروپا منجر به کاهش ارزش یورو در مقابل ارزهای اصلی گردیده است و حتی مدیران خرید فرانسه و آلمان نیز پایین تر از حد پیش بینی ها اعلام شدند که همین امر تا بدین جای کار منجر به کاهش یورو در مقابل دلار تا سطح ۱٫۳۵۷۳ گردید.

باید توجه داشت که در کوتاه مدت احتمال افزایش فشارهای نزولی یورو وجود دارد اما پایین بودن نرخ بازدهی اوراق قرضه آمریکا فعلا مانع از ریزش بیشتر یورو شده است.

برای ادامه حرکت کاهشی یورو می بایست قیمت در پایین سطح ۱٫۳۵۶۵ (پایین ترین سطح روز جمعه) تثبیت شود و در این صورت، می توان انتظار کاهش تا سطوح ۱٫۳۵۴۲ ، ۱٫۳۵۳۶ و پس از آن ۱٫۳۵۱۲ الی ۱۳۵٫۳ را داشت.

در نمودار زیر مشاهده می نماید که یورو هفته گذشته در روزهای پنجشنبه و جمعه نتوانست که خود را در بالای خط مقاومت کیجون سن (۱٫۳۶۱۹) تثبیت کند و از این رو برای امروز فرصتهای برای ورود به پوزیشن های فروش به ترتیب در حوالی سطوح ۱٫۳۶۱۵ ، ۱٫۳۶۲۰ و ۱٫۳۶۴۰ الی ۱٫۳۶۵۰ دیده می شود.

بطور کلی انتظار داریم در نهایت حرکت کاهشی شروع شود اما برای تایید آن می بایست قیمت در پایین سطوح ۱٫۳۵۶۵ و ۱٫۳۵۵۰ تثبیت شود که آن وقت میتوان در انتظار فرود قیمت به سطح ۱٫۳۵۱۲ (پایین ترین سطح روز ۱۲ ژوئن) بود.

در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱٫۳۵۰۳ (پایین ترین سطح روز ۵ ژوئن) با قدرت شکسته شود روند حرکت یورو را در میان مدت کاملا کاهشی خواهد کرد. در نمودار زیر دیده می شود که خطوط تنکان سن و کیجون سن سیگنال فروش صادر کرده اند که این خود به معنای کاهش یورو میباشد.

از این رو معامله گران در کوتاه مدت ترجیح می دهند در روند نزولی حرکت کنند و در واقع، تصمیم نهایی برای تعیین جهت حرکت این زوج بستگی به آن دارد که آیا سطوح ۱٫۳۶۱۹ ، ۱٫۳۶۳۴ و ۱٫۳۶۴۵ ( خط کیجون سن و بالاترین سطوح روزهای ۲۰ ژوئن و ۱۹ زوئن) پایدار خواهند ماند یا نه؟

در حرکت صعودی سطوح مقاومت یورو بر روی نرخهای ۱٫۳۶۱۹ و ۱٫۳۶۳۴ پس از آن ۱٫۳۶۴۴ الی ۱٫۳۶۵۰ قرار گرفته اند و سطح حمایت ۱٫۳۵۶۲ ( خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) و ۱٫۳۵۵۰ نیز مانع از فرود قیمت به نرخهای پایین تر شده است.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

نوسانات قیمت زوج دلار- ین ژاپن کماکان در روندی خنثی مابین نرخهای ۱۰۱٫۸۰ (خط کیجون سن) و ۱۰۲٫۲۰ ادامه دارد و برای امروز انتظار می رود خریداران در سطوح ۱۰۱٫۸۰ ، ۱۰۱٫۷۰ و ۱۰۱٫۶۵ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) و پایین تر ۱۰۱٫۴۰ ، فرصتهایی برای خرید بوجود آورند.

سطوح مقاومت این زوج ارز نیز که می بایست مورد توجه قرار گیرد، هم اکنون بر روی نرخهای ۱۰۲٫۲۰ ، ۱۰۲٫۴۰ و ۱۰۲٫۵۰ الی ۱۰۲٫۶۰ قرار دارند که سفارشات فروش نیز در همین منطقه وجود دارند. سطح مقاومت اصلی بر روی نرخ ۱۰۲٫۶۲ (سقف ابر ایچیموکوی روزانه) تشکیل شده است.

بازارهای ارز مخصوصا یورو به دلیل انتشار آمار ضعیف و رویدادهای اقتصادی در اروپا، در مقابل ین ژاپن همچنان در مسیر کاهشی باقی مانده است و خبرهای داغی به گوش می رسد و اظهار نظر اخیر آقای دراقی، ریس بانک مرکزی اروپا در خصوص سیاست های پولی و آمادگی آنها برای گسترش محرکهای اقتصادی از جمله موضوعاتی است که امروز مورد توجه بازار قرار دارد.

به نظر می رسد اکنون بانک مرکزی اروپا (ECB)، که اصالتاً نهادی مستقل قلمداد می شود، تحت فشارهای نزولی روز افزون قرار دارد و در نتیجه، این گمانه رو به تقویت است که این نهاد اقدام به افزایش بودجه خرید دارایی ها (خرید بیشتر اوراق قرضه) نماید.

به همین خاطر در زوج ارز یورو – ین ژاپن همانگونه که در نمودار زیر مشاهده می نماید تا زمانیکه قیمت آن در زیر سطوح مقاومت ۱۳۸٫۹۰(خط کیجون سن) و ۱۳۸٫۹۶ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) قرار دارد، ترجیح میدهیم وارد پوزیشن های فروش یورو – ین ژاپن شویم و خطوط میانگین متحرک ۱۰ و ۳۰ روزه نیز سیگنال فروش صادر کرده اند که این موضوع می تواند زمینه حرکت کاهشی قیمت به نرخهای پایین را بوجود آورد.

از این رو در حرکت صعودی، در صورت ناکامی قیمت برای تثبیت در بالای سطح ۱۳۸٫۹۶ این نقطه فرصتی برای فروشندگان خواهد بود تا بار دیگر وارد معامله شوند. در این صورت، می توان انتظار داشت حرکت نزولی شکل گرفته و در اولین هدف قیمت به ۱۳۸٫۲۸ و در ادامه تا ۱۳۸٫۲۰ و سپس سطح ۱۳۸٫۰۲ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) سقوط کند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – ین ژاپن

یورو ین ژاپن