تحلیل ویژه تکنیکال قیمت جهانی اونس نقره در ۱ الی ۳ ماهه آینده

در حال حاضر، قیمت جهانی اونس طلا مابین نرخهای ۱۳۰۹ و ۱۳۲۲ در روندی خنثی محبوس مانده است و به باور ما همچنان حرکت افزایشی قیمت به نفع خریداران است و در صورت شکست سطح ۱۳۲۲ فرصتهای جدیدی برای خرید با هدف ۱۳۳۴ ایجاد خواهد شد.

بنا به گفته معروف “روند دوست شماست” کماکان به انتظار ادامه حرکت صعودی اونس طلا هستیم. امروز نیز صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) به میزان ۲٫۴ تن به ذخایر طلای خود اضافه کرد و هم اکنون کل موجودی ذخایر طلای آن به ۷۸۵٫۰۲ تن رسیده است اما همچنان موجودی ذخایر این صندوق جهانی در نزدیکی پایین ترین سطح ۵ ساله گذشته قرار دارد.

در نمودار پایین که قیمت جهانی اونس نقره از لحاظ یک اندیکاتور قدرتمند و امواج الیوت بررسی شده است دقت بفرمائید، کاملا مشخص است که ما در موج افزایشی c قرار داریم و پیش بینی می کنیم که در طی ۱ الی ۳ ماهه آینده قیمت هر اونس نقره به سوی سطح ۲۴٫۱۲ افزایش یابد.

در نمودار پایین دیده می شود که این سومین موج از چرخه سه موج برگشتی است که در برخورد به سطح حمایت ۱۸٫۱۲ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از افزایش ۸٫۴۲ – پایین ترین سطح ماه اکتبر ۲۰۰۸ – به ۴۹٫۵۱ – بالاترین سطح آوریل ۲۰۱۱) صورت گرفته است. این امواج ممکن است یک الگوی مسطح را تشکیل دهند با طول مشابه.

کاملا به وضوح مشخص است که موج اول یعنی موج a در اطراف سطح مقاومت ۲۴٫۱۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) به سقف خود رسیده است و به احتمال زیاد این موج c در نزدیکی این سطح به سقف خود خواهد رسید.

در حرکت صعودی نیز چنانچه قیمت بتواند از سطح ۲۴٫۱۲ عبور کند تا سطح ۲۶٫۵۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از افزایش ۳٫۵۳ – پایین ترین سطح سال ۱۹۹۳ به ۴۹٫۵۱) افزایش می یابد و اگر حرکت صعودی باز هم ادامه یابد و از سطح ۲۶٫۵۲ نیز عبور کند می بایست منتظر صعود بیشتر به سوی سطح ۳۳٫۸۱ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) باشیم زیرا در این شرایط الگوی کف دو قلو ساخته شده در اطراف سطح ۱۸٫۱۲ تایید خواهد شد.

در حرکت نزولی نیز طی ۱ الی ۳ ماهه آینده سطح حمایت نقره بر روی نرخ ۱۸٫۱۲ قرار دارد و اگر این سطح شکسته شود، آنگاه باید به انتظار فرود بیشتر تا سطح ۱۴٫۳۸ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) بود.

در هر صورت محتمل ترین سناریو آن است که در طی ۱ الی ۳ ماهه آینده اونس نقره به سوی سطح ۲۴٫۱۲ افزایش یابد و حتی اگر هم اصلاح و کاهشی داشته باشد صرفا یک حرکت برگشتی و اصلاحی به سوی محدوده حمایت ۱۹٫۷۰ (خط روند نزولی رسم شده از سطح ۴۹٫۵۱) باشد و سپس با افزایش به سوی ۲۴٫۱۲ روبرو شود.

انتظار بازار برای تثبیت نرخ بهره بانک فدرال آمریکا در سطوح پایین و ادامه درگیری و خشونت در عراق و افت نسبت برابری طلا نقره به زیر ۶۲٫۸۰ یکی از عوامل اصلی سرعت افزایش اونس نقره به سوی سطح ۲۴٫۱۲ است که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ماهیانه قیمت جهانی اونس نقره

اونس نقره