تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd:

تغییر چندانی در وضعیت این زوج دیده نمی شود و حرکت خنثی مابین نرخهای ۱٫۳۵۷۰ و ۱٫۳۶۴۵ همچنان ادامه دارد. اعلام ضعیف و کمتر از انتظار شاخص موقعیت تجاری IFO آلمان منجر به کاهش قیمت به سطح ۱٫۳۵۹۰ گردید.

اما از آن هنگام بدلیل فعال شدن سفارشات خرید در منطقه ۱٫۳۵۹۰ و ۱٫۳۵۸۰، حرکت صعودی یورو موجب بازگشت قیمت به بالای ۱٫۳۶۲۰ شده است.

اکنون با توجه به قرار گرفتن قیمت در پایین منطقه مقاومت اصلی ۱٫۳۶۵۰ تا ۱٫۳۶۸۰، دوباره فرصت برای بازگشت و گرفتن پوزیشن های فروش مناسب فراهم می شود.

در حال حاضر حرکت اصلاحی این زوج از سطح ۱٫۳۵۹۰ آغاز شده اما سطح مقاومت پیشین در نرخ ۱٫۳۶۳۴ و ۱٫۳۶۴۴ هم اکنون مقاومت مستحکمی برای صعود یورو محسوب می شود و حتی اگر این سطوح نیز شکسته شوند مقاومت های بعدی در ۱٫۳۶۵۰ ، ۱٫۳۶۶۰ و ۱٫۳۶۷۰ قرار دارند که مانع از افزایش بیشتر یورو خواهند شد.

این بدان معنا است که فروشندگان یورو در سطوح ۱٫۳۶۳۰ ، ۱٫۳۶۴۰ ، ۱٫۳۶۵۰ ، ۱٫۳۶۶۰ ، ۱٫۳۶۷۰ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) و ۱٫۳۶۸۰ سفارشات فروش خود را چیده شده اند و دستورات استاپ را در بالای ۱٫۳۶۹۰ قرار داده اند از این رو، حرکت به سوی نرخهای بالا به کندی صورت می گیرد.

منطقه حمایت اولیه یورو بر روی ۱٫۳۵۹۰ و ۱٫۳۵۸۰ است و در صورت شکسته شدن، می توان به انتظار کاهش تا سطح ۱٫۳۵۶۰ و در ادامه ۱٫۳۵۵۰ بود اما امروز سفارشات خرید یورو در دو مرحله ۱٫۳۵۹۰ و ۱٫۳۵۸۰ مرحله بعدی که سفارشات خرید اصلی قرار دارند در حول و حوش منطقه ۱٫۳۵۵۰ تا ۱٫۳۵۳۰ قرار دارند.

در هر صورت برای امروز توجه به اینکه در این مسیر یورو، سطوح مقاومت زیادی دیده می شود و از این رو رسیدن به بالای منطقه ۱٫۳۶۵۰ و ۱٫۳۶۸۰ کار چندان ساده ای نیست، حتی رسیدن به نزدیکی این سطوح فرصتی را برای ورود به پوزیشن های فروش فراهم خواهد آورد.

اکنون یکبار دیگر استاپهای فروش یورو را بالای سطح ۱٫۳۶۹۰ قرار می دهیم و بار دیگر تمرکز را به کاهش قیمت به پایین سطح ۱٫۳۶۰۰ معطوف خواهیم کرد.

از اوایل ماه ژوئن به این سو، اختلاف نرخ بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا / آلمان از ۱۱۲ واحد به ۱۲۸ و اختلاف نرخ بازدهی اوراق قرضه ۲ ساله آمریکا / آلمان از ۳۴ واحد به ۴۳ واحد رسیده اند که این نشاندهنده واگرایی بوجود آمده در سیاست های پولی بانک مرکزی اروپا و آمریکا است از این رو، بهتر است همانند استراتژی قبلی که برای یورو در مقابل دلار داریم، در سطوح بالا اقدام به فروش کنیم.

در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن نیز می توان امروز در محدوده مقاومتی ۱۰۲٫۰۰ و ۱۰۲٫۲۰ اقدام به فروش کرد و حد استاپ را در بالای سطح ۱۰۲٫۸۵ قراردارد زیرا سفارشات فروش بعدی این زوج در منطقه ۱۰۲٫۴۰ و ۱۰۲٫۵۰ الی ۱۰۲٫۶۰ قرار دارند.

در مسیر نزولی، اولین سطح حمایتی که می باید در این زوج شکسته شود، نرخ ۱۰۱٫۸۰ است که در این صورت، فشارهای نزولی جدیدی تا سطوح ۱۰۱٫۷۰ و ۱۰۱٫۵۰ الی ۱۰۱٫۴۰ آغاز خواهد شد.

امروز در ایالات متحده ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران نیز میزان ضریب اطمینان مصرف کنندگان (پیش بینی ۸۳٫۶) و میزان فروش مسکن نوساز (پیش بینی ۴۴۲ هزار واحد) اعلام خواهند شد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو