تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

برای این که یک دیدگاه کلی از اونس طلا داشته باشیم در تایم روزانه با استفاده از نظریه امواج الیوت به شمارش موجهای اخیر در قالب موجهای a , b , c می پردازیم.

در این چارت همانطور که مشاهده می کنید روند حرکتی اونس طلا به دو خط پایینی و بالایی الگوی گوه (Wedge) برخورد داشته و نسبت به این خطوط حمایتی و مقاومتی واکنش نشان داده است.

با بررسی قیمت جهانی اونس طلا و مناطق حمایتی بسیار مهم آن به نظر میرسد مناطق ۱۳۰۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از افزایش ۱۲۴۱ به ۱۳۲۶) تا محدوده سطح روانی ۱۳۰۰ حمایت های خوبی برای اونس طلا باشد.

طبق تحلیل امواج الیوت انجام شده ما در ابتدای موج c از موج سوم هستیم و با توجه به شکسته شدن سطح ۱۳۱۹ انتظار می رود که این موج به سوی سطح ۱۳۳۴ و سپس ۱۳۶۸ برسد که این هدف مماس با خط روند بالایی الگوی گوه می باشد.

از این رو تا زمانیکه قیمت در بالای سطوح حمایت ۱۳۰۶ و ۱۳۰۰ قرار دارد ، اولین هدف را در این موج افزایشی c سطح ۱۳۳۴ می باشد که برای تایید آن می بایست حتما قیمت از سطح ۱۳۲۶ (بالاترین سطح روز گذشته) گذر کند.

امروز در ایالات متحده شاخص سفارشات کالاهای بادوام و شاخص نهایی تولیدات ناخالص داخلی ایالات متحده (GDP) در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام خواهد شد.

انتظار می رود، آمار نهایی رشد اقتصادی آمریکا با کاهش از رقم قبلی ۱٫۰۰%- به رقم ۱٫۸%- برسد و چنانچه رشد اقتصادی آمریکا با کاهش مواجه شود، نشانه محکمی از باقی ماندن نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در سطوح پایین برای مدت قابل توجهی است و بدین ترتیب، موج جدیدی از افزایش اونس طلا آغاز خواهد شد.

از نظر تحلیل تکنیکال نیز سطح حمایتی که بر روی نرخ های ۱۳۰۶ و ۱۳۰۰ قرار گرفته همچنان به قوّت خود باقی است و بنابراین هر حرکتی به سوی این سطح با مانع روبرو خواهد شد .

تقاضای خرید فیزیکی در بازار آسیا (چین و هند به عنوان بزرگترین مصرف کنندگان طلا) همچنان ضعیف است و به همین خاطر در سشن آسیا شاهد افت قیمت اما در سشن های اروپا و آمریکا شاهد افزایش قیمت هستیم. از اوایل هفته جریان ریسک گریزی رو به افزایش گذاشته است و از آنجاییکه بازارهای سهام رو به کاهش هستند، بازار جهانی طلا نیز ناگزیر به حرکت در روند رو به جلو قرار دارد.

بنابراین احتمال ادامه حرکت صعودی تایید می شود که در این صورت، حرکت قیمت اونس طلا تا سطوح ۱۳۱۹ و ۱۳۲۶ و ۱۳۳۴ حتی در آینده نزدیک تا سطح ۱۳۶۸ ادامه خواهد یافت که در شکل پایین مشخص است.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا