تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

در قیمت نفت خام سبک آمریکا همانطور که از روی شکل پایین مشخص است اگر امروز سطح مقاومت ۱۰۷٫۳۸ یا همان خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی شکسته شود باید به فکر خرید با هدف های ۱۰۸٫۷۲ و ۱۰۹٫۵۲ دلار/بشکه باشیم.

به باور ما محرّک اصلی نوسانات بازار نفت در روزهای آینده، عوامل تکنیکال و تحولات عراق خواهد بود و با توجه به بازگشت قیمت از سطح حمایت ۱۰۵٫۱۶ به نرخهای بالای ۱۰۶، انتظار می رود حرکت صعودی همچنان ادامه یابد مخصوصا اگر امروز آمار موجودی ذخایر نفتی سازمان انرژی آمریکا کاهش شدیدی یابد.

بنابراین کاهش در ذخایر نفتی آمریکا می تواند به صورت مستقیم بر قیمت نفت خام در بازارهای جهانی تاثیر مثبت بگذارد و تاکید اساسی ما بر روی افزایش قیمت به دلیل آن است که بر ما اثبات شود که موج اصلاحی و نزولی در همان نزدیکی سطح ۱۰۵٫۱۶ به پایان رسیده و حال در یک روند صعودی جدید به سر می بریم.

برای امروز پیش بینی می شود موجوی ذخایر نفتی آمریکا به میزان ۱٫۲- میلیون بشکه کاهش یابد. در حال حاضر، سرمایه‌گذاران نفت در انتظار تایید این آمار و ارقام از سوی سازمان اطلاعات انرژی وزارت انرژی آمریکا هستند و این سازمان امروز راس ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران آمارهای دقیق‌تر خود را منتشر خواهد کرد.

از سوی دیگر، اگر امروز آمار موجودی ذخایر نفتی آمریکا افزایش یابد ، شکسته شدن سطح حمایت ۱۰۵٫۱۶ برای تشکیل حرکت اصلاحی لازم است و در این صورت فرصت برای کاهش به سطح ۱۰۴٫۰۸ دلار/بشکه (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) فراهم خواهد شد.

از این رو باید تا ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران صبر کرد و دید که قیمت نفت خام سبک آمریکا در واکنش به خبر موجودی ذخایر نفتی آمریکا به کدام سو تمایل حرکت دارد.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

در قیمت نفت برنت دریای شمال تحلیل قبلی همچنان معتبر است و با ادامه داشتن روند صعودی می توان به استمرار روند صعودی به سطوح ۱۱۵٫۷۱ و ۱۱۶٫۶۷ دلار/بشکه امیدوار بود که این سطوح در شکل پایین بر روی دو خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی قرار گرفته اند. البته برای اینکه از رسیدن قیمت به این سطوح مطمئن شویم می بایست حتما قیمت از سطح ۱۱۴٫۸۳ عبور کند.

همانطور که درتایم فریم روزانه ملاحظه می شود تشکیل الگوی گوه صعودی در کانال با شکست خط روند نشان دهنده ادامه روند افزایشی می باشد اما به محض رسیدن قیمت به نزدیکی سطوح ۱۱۵٫۷۱ و ۱۱۶٫۶۷ انتظار داریم بازار یک حرکت تصحیحی به سمت خط روند کشیده شده یعنی ۱۱۲٫۰۹ الی ۱۱۱٫۸۲ داشته باشد و پس از آن دوباره با افزایش روبرو شود.

در حال حاضر به نظر می رسد که نفت برنت متمایل به رسیدن به قیمت های ۱۱۵٫۷۱ و ۱۱۶٫۶۷ میباشد و این بدان معنا است که در آینده نیز شاهد ادامه حرکت صعودی تا این سطوح خواهیم بود. در میان مدت، فرصتهای معاملاتی خوبی بر روی نفت برنت برای هفته ها و ماههای آینده دیده می شود.

بنابراین الگوی افزایشی بر روی نمودار روزانه قابل مشاهده است که بدون شک، توجه بسیاری از معامله گران نفت برنت را به خود جلب کرده است. انتظار می رود این الگوی مستمر و ادامه دار باشد اما باید توجه داشت که ممکن است در نزدیکی مقاومت ۱۱۵٫۷۱ و ۱۱۶٫۶۷ دلار/بشکه حرکت معکوس و اصلاحی نیز شکل گیرد.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت