تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd:

امروز شاخص تولیدات ناخالص داخلی نهایی آمریکا (GDP) که یکی از مهمترین شاخصهای اقتصادی ایالات متحده است راس ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام خواهد شد.

در آستانه اعلام این خبر جفت ارز یورو – دلار همچنان بین منطقه ۱٫۳۵۸۰ و ۱٫۳۶۳۰ در نوسان است و اکنون در این زوج ارز در کوتاه مدت می بایست منتظر شروع حرکت جدید پس از اعلام این خبر باشیم.

سطح حمایت یورو همچنان بر روی محدوده ۱٫۳۵۹۰ و ۱٫۳۵۸۰ قرار دارند و در صورتیکه سطح ۱٫۳۵۷۰ شکسته شود مقداری به سوی ۱٫۳۵۵۰ و ۱٫۳۵۳۰ کاهش می یابد. مقاومت نیز همچنان در سطح ۱٫۳۶۳۰ تشکیل شده که یکبار دیروز مورد حمله قرار گرفت ولی نتوانست با قدرت بالای این سطح بسته شود.

با نگاهی به نمودار روزانه پایین می تواند دید که هر چند سطح ۱٫۳۶۱۳ (خط کیجون سن) شکسته شده است، اما مقاومت مستحکمی بر روی ۱٫۳۶۳۰ و ۱٫۳۶۴۰ تشکیل شده و اگر این سطوح شکسته نشوند، در انتظار تشکیل الگوی کاهشی به سوی منطقه ۱٫۳۵۹۰ و ۱٫۳۵۸۰خواهیم بود.

هم اکنون در حدود پنج روز است که این زوج ارز در نوار بسیار باریکی در حال نوسان است که چنین رفتاری کمتر از این زوج دیده می شود و این مسئله احتمال شکست (Break out) را قوی تر می کند.

با نزدیک شدن به زمان اعلام این خبر گمانه زنیها بازار را هدایت خواهد کرد و احتمالا امروز یا فردا شاهد ایجاد تحرکاتی در یورو خواهیم بود. ولی باید توجه داشت که سفارشات فروش یورو به ترتیب در چند مرحله یکی در حوالی ۱٫۳۶۳۰ و ۱٫۳۶۴۰ بعد از آن ۱٫۳۶۵۰ و ۱٫۳۶۶۰ و مرحله آخر در حوالی سطح ۱٫۳۶۷۱ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) قرار گرفته اند.

البته معامله گران حرفه ای هر چه قیمت یورو بالاتر می رود، میزان فروش خود را بیشتر می کنند بنابراین در کوتاه مدت و میان مدت (طی ۱ الی ۲ هفته) احتمالا قیمت نتواند بالای ۱٫۳۶۷۱ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) تثبیت شود.

**************************************

در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن نیز قیمت این زوج ارز مدتی است که پایین منطقه مقاومت ۱۰۲٫۲۰ و ۱۰۲٫۴۷ (سقف ابر ایچیموکوی) آرام گرفته است و این نشانه محکمی برای کاهش قیمت به سوی سطح ۱۰۱٫۶۹ می باشد که این سطح بر روی خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه تشکیل شده است.

بدین ترتیب بسته شدن قیمت در پایین سطح حمایت ۱۰۱٫۸۰ قیمت را تحت فشارهای نزولی به سوی سطح ۱۰۱٫۶۹ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) قرار خواهد داد.

روز گذشته نیز گفتیم که برای تعیین جهت دلار آمریکا در مقابل ین ژاپن، نوسانات بازدهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا را مد نظر داشته باشید و اکنون به نظر می رسد امتداد حرکت نزولی قیمت در زیر سطح ۱۰۲٫۰۰ و ۱۰۲٫۲۰ می تواند هدفهای ۱۰۱٫۷۰ و ۱۰۱٫۵۰ را مشخص سازد.

برای امروز در این زوج ارز محدوده ۱۰۱٫۸۰ و ۱۰۱٫۷۰ با حد استاپ پایین ۱۰۱٫۵۰ نقطه جالبی برای مواجه خریداران و محدوده ۱۰۲٫۲۰ الی ۱۰۲٫۴۰ نقطه مناسبی برای فروشندگان است.

همچنین انتظار برای اعلام گزارش GDP آمریکا که امروز منتشر خواهد شد، پیش بینی می شود، حرکت صعودی این زوج ارز دوام چندانی نداشته باشد و قیمت برای عبور از سطوح مقاومت ۱۰۲٫۲۰ و ۱۰۲٫۴۰ با چالشهای جدی روبرو است.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو