تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd:

اگرچه حرکت صعودی اخیر EURUSD قادر به عبور قیمت از سطح مقاومت ۱٫۳۶۵۰ نگردید، اما این زوج همچنان روند کاهشی خود را حفظ کرده است.

دیروز در واکنش به آمار ضعیف تولیدات ناخالص داخلی آمریکا (GDP) قیمت یورو رشد نسبتا خوبی را تا سطح ۱٫۳۶۵۰ انجام داد که قبلا به خاطر سفارشات خرید در ۱٫۳۵۹۰ و ۱٫۳۵۸۰ عنوان کرده بویم ولی این افزایش ها ناپایدار خواهند بود زیرا سفارشات فروش معامله گران حرفه ای همچنان بر روی ۱٫۳۶۵۰ و ۱٫۳۶۶۵ با حد استاپ بالای ۱٫۳۶۸۰ خواهند بود.

با توجه به این شرایط، همچنان بر این باوریم که حرکت نزولی ادامه خواهد داشت و می توان با فروش یورو در نرخهای بالا در انتظار فرود بیشتر قیمت تا سطوح پایین تر شد البته باید توجه داشت برای امروز برخی از سفارشات خرید در محدوده ۱٫۳۶۰۰، ۱٫۳۵۹۰ و ۱٫۳۵۸۰ با حد استاپ پایین ۱٫۳۵۷۰ قرار دارند.

سفارشات خرید بعدی یورو نیز در حوالی سطح ۱٫۳۵۵۰ با حد استاپ زیر ۱٫۳۵۳۵ وجود دارند و این خریداران با توجه به اینکه به پایان ماه میلادی ژوئن نزدیک می شویم و از آنجایی که اقدام سرمایه گذاران به بازگرداندن سرمایه گذاریهای خارجی به داخل کشور (repatriation) می تواند مقداری به تقویت یورو کمک کند اما معامله گران یورو برای بازگرداندن قیمت به سطوح بالا کار سختی را در پیش دارند و در این مسیر، سطح ۱٫۳۶۵۰ مقاومت اولیه قیمت و پس از آن سطوح بعدی نرخهای ۱٫۳۶۷۲ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) و ۱٫۳۶۸۰ استاپ بالای این سطح است.

در معاملات امروز اخبار اقتصادی چندانی منتشر نمی شود اما اصلی ترین توجه بازار به شاخص مدعیان بیمه بیکاری هفتگی آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران معطوف است و برای شاخص تعدیل کننده هزینه های مصرف شخصی که مورد توجه دقیق بانک مرکزی آمریکا قرار دارد پیش بینی می شود در ماه مه به بالاترین سطح خود از اواخر سال ۲۰۱۲ به این سو برسد.

***********************************

در سایر تحولات بازار و در نمودار روزانه تغییرات قیمت زوج ارز دلار- فرانک سویس مشاهده می نمایید که قیمت این زوج ارز در حال افزایش به سوی سطح ۰٫۸۹۵۶ (خط میانگین متحرک۲۰۰ روزه ) و ۰٫۸۹۵۷ (خط میانگین متحرک ۳۰ روزه) است.

با توجه به اینکه قیمت هم اکنون در بالای سطح ۰٫۸۹۰۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۰٫۸۹۰۳ به ۰٫۹۰۳۶) قرار دارد، انتظار می رود حرکت صعودی کماکان ادامه یابد.

در صورت شکسته شدن سطوح مقاومت ۰٫۸۹۵۶ و ۰٫۸۹۵۷ هدف بعدی، صعود قیمت تا نرخ ۰٫۹۰۰۷ (خط بالایی بولینجر باند ۳۰ روزه) خواهد بود که در چارت زیر مشخص است. سطح حمایت ۰٫۸۹۰۶ (خط پایینی بولینجر باند) نیز از هر گونه حرکت نزولی جلوگیری خواهد نمود.

از این رو به نظر می رسد که برای شروع مجدد حرکت صعودی نیاز به زمان است و بسته شدن قیمت در بالای نرخهای ۰٫۸۹۵۶ و ۰٫۸۹۵۷ می تواند نشانه ای از استمرار این حرکت در آینده باشد. از این رو، ورود به پوزیشن های خرید در نرخهای نزدیک به سطوح حمایت ۰٫۸۹۰۹ و ۰٫۸۹۰۶ فرصت مناسبی برای خریداران است که در نمودار زیر مشخص است.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – فرانک سویس

فرانک سویس