تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار ارزهای عمده 

EurUsd : دیروز همانطور که گفتیم سفارشهای فروش یورو در منطقه ۱٫۲۹۴۰ و ۱٫۲۹۵۰ چیده شده بودند که تایید شد و یورو براحتی تا زیر سطح ۱٫۲۸۸۰ پایین آمد و طبق انتظار تا نرخهای ۱٫۲۸۴۰ کاهش یافت و هم اکنون نیز هر چند حرکت اصلاحی صورت گرفته است اما با مقاومتهای محکم در منطقه ۱٫۲۹۹۰ الی ۱٫۳۰۰۰ و سپس منطقه ۱٫۳۰۳۰ الی ۱٫۳۰۵۰ مواجه است.

برای امروز از چینش سفارشها مشخص است که منطقه نزدیکی ۱٫۲۹۹۰ و ۱٫۳۰۰۰ بعدی در محدوده نزدیکی ۱٫۳۰۳۰ الی ۱٫۳۰۵۰ سفارشات فروش چیده شده است و در صورت تثبیت قیمت پایین مقاومت  ۱٫۳۰۰۰ و ۱٫۳۰۵۰  برای کاهش قیمت به سوی محدوده ۱٫۲۸۲۰ ۱ الی ۱٫۲۸۰۰ آماده می شویم البته مقداری از سفارشات خرید در همین منطقه ۱٫۲۸۲۰ تا ۱٫۲۸۰۰ با حد استاپ زیر ۱٫۲۷۹۰ و ۱٫۲۷۷۰ قرار دارند که برای امروز می تواند با توجه به تسویه حساب پایان ماه میلادی و احتمال افزایش شاخص بهای تورم مصرف کنندگان آلمان موجب افزایش قیمت یورو شود . از این رو تنها در صورت نفوذ قیمت به زیر سطح ۱٫۲۷۷۰ موجب بستن سفارشهای خرید و کاهش قیمت یورو به سوی ۱٫۲۷۴۰ ( پایین ترین سطح روز ۴ آوریل ) خواهد شد.

مقاومت مستحکم در منطقه ۱٫۲۹۹۰ تا ۱٫۳۰۰۰ سپس در منطقه ۱٫۳۰۳۰ الی ۱٫۳۰۵۰ قرار دارد و به باور ما اکنون قیمت یورو به سطوح مناسبی نزدیک می شود که بار دیگر حرکت کاهشی جدیدی را به سوی ۱٫۲۸۲۰ و ۱٫۲۸۰۰ آغاز کند و بهتر است امروز پوزیشن های فروش یورو را در منطقه نزدیکی ۱٫۲۸۲۰ الی ۱٫۲۸۰۰ تسویه کرد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

 

UsdJpy:  اکنون با توجه به قرار گرفتن قیمت در پایین سطح ۱۰۱٫۸۰ فرصت برای بازگشت و گرفتن پوزیشن های فروش با هدف ۱۰۱٫۲۰ و ۱۰۱ فراهم شده است و سفارشات فروش زیادی در بالای منطقه ۱۰۲٫۵۰ وجود داشت و دیدیم به محض اینکه امروز قیمت به بالای ۱۰۲٫۵۰ رسید این سفارشات فروش فعال شدند و قیمت سریعا به زیر ۱۰۱٫۸۰ کاهش یافت از این رو می بایست استاپهای فروش را در بالای سطح ۱۰۳٫۰۰ قرار داد و هدف نزولی را منطقه ۱۰۰٫۳۵ الی ۱۰۰ در نظر گرفت که بزودی تا این محدوده پایین خواهد آمد. بدین دلیل حرکت قیمت کاملاً نزولی است، خصوصاً تثبیت قیمت در زیر ۱۰۰٫۸۰ روندی کاملاً نزولی را تا سطح ۱۰۰ به همراه خواهد داشت که در نمودار زیر مشخص است.

برای زوج EurJpy سفارشات فروش همچنان در منطقه ۱۳۲٫۲۰ و بعدی در منطقه ۱۳۲٫۶۵ و ۱۳۲٫۷۰ چیده شده اند و بهتر است برای امروز این معاملات فروش را در محدوده ۱۳۰٫۸۰ الی ۱۳۰٫۳۰ تسویه کرد زیرا برخی از سفارشات خرید در این محدوده قرار گرفته است که فعلا مانع از کاهش قیمت می شود مگر آنکه قیمت به پایین خط میانگین متحرک ۲۱ روزه و سطح ۱۲۹٫۹۰ کاهش یابد که آن وقت سفارشات خرید بسته خواهند شد و سفارشات فروش جایگزین آن می شوند.

در زوج GbpJpy نیز در صورت تثبیت کامل قیمت در پایین منطقه ۱۵۴٫۰۰ الی ۱۵۴٫۵۰، بازگشت قدرتمند حرکت کاهشی تایید شده و راه برای سقوط تا هدف ۱۵۲٫۰۰ الی ۱۵۱٫۵۰ هموار خواهد شد. در این مسیر، منطقه  ۱۵۴٫۰۰ الی ۱۵۴٫۵۰ سد مستحکمی در برابر هر گونه حرکت افزایشی است و با توجه به استمرار حرکت کاهشی زوج دلار – ین ژاپن و بدلیل تاثیر ارزهای متقاطع بر یکدیگر می بایست در انتظار کاهش زوج پوند به ین ژاپن به سوی منطقه ۱۵۲ بود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته زوج دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن

GbpUsd: با توجه به آمارهای ضعیف اقتصاد انگلیس و موضع گیری بانک مرکزی انگلیس همچنین سخنرانی اعضای ذی نفوذ آن می تواند امیدهای تازه ای برای بانک مرکزی انگلیس در خصوص توسعه سیاستهای انبساطی (QE) برای بازار به ارمغان بیاورد مخصوصا که از هم اکنون این انتظار وجود دارد که آقای کارنی ( ریس جدید بانک مرکزی انگلیس) که قرار است در ماه جولای سکان هدایت این نهاد بزرگ پولی را برعهده بگیرد اقدام به گسترش سیاستهای انبساطی و خرید اوراق قرضه نماید که این مسئله پوند را بیشتر تحت فشارهای نزولی قرار خواهد داد.

 از سوی دیگر، ظهور نشانه های از بهبود اوضاع اقتصادی در ایالات متحده آمریکا، حدس و گمان ها در خصوص احتمال تغییر رویکرد بانک فدرال رزرو به توقف سیاستهای انبساطی را بیشتر ساخته است و در چنین وضعیتی فروشندگان زوج GbpUsd با اعتماد به نفس بیشتری وارد بازار خواهند شد و برای امروز سفارشات فروش در منطقه ۱٫۵۱۳۴ الی ۱٫۵۱۵۷ و بعدی در منطقه ۱٫۵۱۷۵ تا ۱٫۵۱۹۰ چیده شده اند.

از این رو در این زوج ارز حتی رسیدن به منطقه ۱٫۵۱۳۴ الی ۱٫۵۱۵۷ فرصتی را برای ورود به پوزیشن های فروش با هدف زیر ۱٫۵۰۰۰ فراهم خواهد آورد. به باور ما اگر حرکت نزولی پوند ادامه یابد و قیمت به پایین سطوح حمایت ۱٫۴۹۸۰ و ۱٫۴۹۳۰ برسد، پوزیشن های فروش زیادی باز خواهند شد که می تواند در روزها و هفته های آتی قیمت این زوج ارز را به سوی ۱٫۴۸۳۲ ( پایین ترین سطح ماه مارس ) برساند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند