تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

امروز در تقویم اقتصادی، آمارهای اقتصادی تاثیرگذار کمی منتشر خواهد شد، اما تجربیات اخیر حاکی از آن است که نوسانات اونس طلا متکی به تغییرات در وضعیت بازارهای مالی باقی خواهد ماند.

به نظر می رسد، اکنون بانک فدرال ایالات متحده، آمریکا با توجه به آنکه روز چهارشنبه تولیدات ناخالص داخلی آمریکا (GDP) در سه ماهه اول سال به میزان ۲٫۹- درصد کاهش یافت، دستاویز مناسبی را برای عدم افزایش نرخ بهره بانکی و تثبیت این میزان در رقم صفر درصد بدست آورده است، بطوریکه در حال حاضر کمتر کسی را می توان یافت که انتظار داشته باشد، تا نیمه دوم سال آینده شاهد افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا باشیم که همین موضوع به تقویت اونس طلا کمک خواهد کرد.

اونس طلا در بازار آسیا در محدوده ۱۳۲۰ قرار گرفته است اما نگرانی ها در مورد تقاضای فیزیکی ضعیف در کشور مصرف کننده چین و از سوی دیگر انتشار خبری مبنی بر کشف ۱۵ میلیارد دلار از وام های گره خورده به ابطال معاملات طلا در چین می تواند موجب نوساناتی در قیمت شود.

از نظر تحلیل تکنیکال ، ناتوانی اونس طلا برای عبور از سطح حمایت ۱۳۰۶، قیمت را به سطوح ۱۳۲۰ رسانده است و تا زمانیکه سطح حمایت ۱۳۰۶ پایدار است، چشم انداز حرکت، افزایشی است.

شکسته شدن سطح مقاومت ۱۳۲۵ تایید مجددی برای استمرار روند صعودی خواهد بود و در حرکت صعودی شکسته شدن سطح مقاومت ۱۳۲۵ نیز موید آن است که روند صعودی که از سطح ۱۲۴۰٫۶۹ آغاز شده بود، ادامه یافته است و قیمت بار دیگر به سطوح بالا یعنی نرخهای ۱۳۳۱ و ۱۳۳۴ بازخواهد گشت.

امروز اخبار خاصی در بازار آمریکا منتشر نخواهد شد و از این رو معامله گران بیشتر توجه خود را به شکست یکی از سطوح ۱۳۰۶ و ۱۳۲۵ معطوف کرده اند و شکست ۱۳۲۵ فرصت خوبی را برای خریداران فراهم خواهد آورد.

همانگونه که مشخص است در این نمودار بازار خود را کاملا در بالای سطح ۱۳۱۹ تثبیت کرده است که به احتمال زیاد موجب افزایش قیمت تا نرخهای ۱۳۳۱ و ۱۳۳۴ خواهد شد. در حرکت نزولی نیز تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت اصلی ۱۳۰۶ موجب نزول قیمت به سطح ۱۳۰۰ و ۱۲۹۳ می شود.

در چشم انداز سه ماهه همانطور که قبلا گفتیم هدف اونس طلا رسیدن به سطح ۱۳۶۸ است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و دقیقا مماس با خط روند بالایی الگوی گوه در نمودار پایین می باشد. از این رو برای امروز بهترین مکان خرید در شکست ۱۳۲۵ رو بالا می باشد و در روزهای آتی به تحلیل روند بازار خواهیم پرداخت.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا