تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd:

از ابتدای هفته خاطر نشان ساخته ایم که در زوج ارز یورو – دلار به دلیل انتظار بازار برای اخبار مهم هفته آینده (جلسه بانک مرکزی اروپا و آمار اشتغال) در روزهای پیش از آن انتظار موج بلندی را نداریم و بازار برای شکستن خطوط مهم به انتظار این اخبار می نشیند و اتفاقا اگر به تایم فریم چهار ساعته یورو در برابر دلار نگاه کنید متوجه سکوت بازار در روزهای پیشین می شوید.

البته هر چند در تایمهای کوچکتر شاهد امواجی بودیم اما این حرکات الاکلنگ گونه بیشتر نشاندهنده حالت بدون روند بازار بوده است تا ایجاد روندی قوی. بطوریکه مقاومت ۱٫۳۶۵۰ و حمایت ۱٫۳۵۵۰ زوج یورو – دلار هنوز دست نخورده باقی مانده اند و این منطقه همچون حصاری برای اونس طلا عمل کرده و هنوز بازار قدرت عبور از آن را نداشته است و به باور ما مشکل بتوان تصور کرد که این وضعیت حفظ شود.

ارزش یورو در برابر دلار (EUR/USD) تقریبا برای یک هفته اخیر مابین خطوط ۱٫۳۵۶۰ و ۱٫۳۶۵۰ نوسان بوده است و اخبار هفته آینده قطعا موجب شکست یکی از سطوح فوق الذکر خواهد شد. با نزدیک شدن به جلسه بانک مرکزی اروپا و آمار اشتغال آمریکا آهسته آهسته تمامی توجهات بازار به آن معطوف می شود. در این چند روز گذشته هر گونه حرکت صعود قیمت یورو در محدوده نزدیکی سطح مقاومت ۱٫۳۶۱۹ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از ۱٫۳۵۰۳ به ۱٫۳۹۹۵) متوقف مانده است.

به همین خاطر از ابتدای هفته تا کنون یورو در نوار نسبتا باریکی حرکت کرده است که این خود نشاندهنده انتظار بازار برای این جلسه است. در یادداشت های بعدی درباره سناریو های احتمالی نرخ بهره و بیانیه ECB و همچنین گزارش آمار اشتغال آمریکا بحث خواهیم کرد.

از نظر تحلیل تکنیکال ، تمایلات بازار نشان می دهد که یورو تا زمانیکه پایین سطح مقاومت ۱٫۳۶۵۰ ، ۱٫۳۶۶۰ و ۱٫۳۶۷۳ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) قرار دارد، برای ادامه حرکت نزولی آماده است.

هم اکنون قیمت در حال رسیدن به پایین سطح ۱٫۳۶۱۰ است و اندیکاتورهای روزانه رسیدن قیمت به سطح اشباع فروش را نشان می دهند، با این حال برای هفته آینده تثبیت قیمت در زیر نرخ ۱٫۳۵۶۰ به کاهش بیشتر یورو اشاره می کند.

شکسته شدن سطح ۱٫۳۵۳۵ می تواند هدف ۱٫۳۵۰۳ (پایین ترین سطح روز ۵ ژوئن) را نمایان سازد و چنانچه این سطح نیز شکسته شود راه برای فرود بیشتر یورو به سطح ۱٫۳۴۶۰ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱٫۳۲۹۵ به ۱٫۳۹۹۵) فراهم می شود.

در زوج ارز دلار- ین ژاپن در حال حاضر، قیمت این زوج بیشتر بر اساس تمایلات بازار و تحولات بازارهای مالی و سهام معامله می شوند و نوسانات قیمت تناسب بسیار نزدیکی با آمارهای اقتصادی و اختلاف بازدهی اوراق قرضه آمریکا دارد و ارزش ین ژاپن به دلیل بازگشت شرایط ریسک گریزی و توقف معاملات انتقالی (Carry Trades)، بار دیگر حرکت صعودی خود را از سر گرفته است.

از آنجاییکه امروز خبر خاصی در تقویم اقتصادی دیده نمی شود، بار دیگر توجه اصلی معامله گران به تحولات بازارهای سهام و اخبار منتشره در این خصوص خواهد بود. انتظار داریم با ادامه شرایط ریسک گریزی در بازار، دلار آمریکا در مقابل ین ژاپن به حرکت کاهشی خود به سوی سطوح حمایت مستحکم و قوی ۱۰۱٫۱۰ و ۱۰۱٫۰۰ ادامه دهند.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو