تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای قیمت جهانی نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن سطح حمایت ۱۰۵٫۱۶ دلار/بشکه را لمس کند و چنانچه این سطح با قدرت شکسته شود زمینه را برای کاهش به سطح ۱۰۳٫۸۰ فراهم می آورد که این موضوع را شکل گیری سقف قیمتی در اطراف سطح مقاومت ۱۰۷٫۳۶ تایید کرده است.

همانگونه که در نمودار پایین مشخص است این سطح حمایت و مقاومت به ترتیب بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی c تشکیل شده اند.

الگوی بوجود آمده در اطراف سطح مقاومت ۱۰۷٫۳۶ بیشتر شبیه یک الگوی سقف دوقلو می باشد که می تواند حتی هدف ۱۰۲٫۹۶ را نشانه بگیرد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی تشکیل شده است.

اما برای امروز هدف واقع بینانه ما کاهش قیمت به سطح ۱۰۳٫۸۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می باشد که آنهم مشروط به شکست و تثبیت حداقل ۲ ساعته پایین سطح حمایت ۱۰۵٫۱۶ می باشد.

در حرکت صعودی نیز افزایش قیمت در بالای سطح مقاومت ۱۰۷٫۳۶ احتمال ادامه حرکت صعودی نفت خام را طی روزهای آینده بیشتر می کند که می تواند راه را برای رسیدن به نرخ ۱۰۸٫۷۲ هموار سازد اما تا زمانیکه قیمت نفت خام پایین سطح مقاومت ۱۰۷٫۳۶ دلار/بشکه قرار دارد انتظار می رود سرمایه گذاران چندان تمایلی برای ورود به معاملات خرید نداشته باشند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن سطح حمایت ۱۱۲٫۹۳ دلار/بشکه را بشکند و تا حدود سطح ۱۱۱٫۲۲ سقوط کند که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی تایید کرده است.

بررسی چرخه سه موجی قیمت که از سطح ۱۰۳٫۹۵ (پایین ترین سطح روز ۲ آوریل) شروع شده به نظر می رسد که در اطراف سطح ۱۱۵٫۷۱ (بالاترین سطح روز ۱۹ ژوئن) به سقف و پیک قیمت خود رسیده باشد.

در نمودار پایین می بینیم که موج نزولی کنونی به سوی سطح حمایت ۱۱۲٫۹۳ رسیده که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی واقع شده است.

این سطح حمایت موقتا موجب اصلاح جزئی قیمت شده است که البته این حرکت نمی تواند مانع از ریزش قیمت به سوی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی یعنی سطح ۱۱۱٫۲۲ گردد.

سطح مقاومت قیمت نفت برنت نیز بر روی نرخ ۱۱۳٫۶۹ قرار گرفته است و تنها به شرط شکسته شدن سطح ۱۱۳٫۶۹ می تواند تا حدود ۱۱۴٫۳۰ افزایش یابد.

بنابراین امروز عمده توجه بازار به سطح حمایت ۱۱۲٫۹۳ معطوف است و باید دید با توجه به تحولات تکنیکی، آیا حرکت کاهشی موفق به شکست خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی در نرخ ۱۱۲٫۹۳ دلار/بشکه می شود یا نه ؟

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت